luni, 14 iulie 2014

CAPITOLUL 8-Unchiul Kamos



Barbatul din fata ei era extrem de inalt,nici nu era altul pe Merkana mai inalt decat el,cu cel putin 30 de centimetri peste medie.Figura lui prelunga si statura ii dadeau un aer nobil.Parul lung pana la umeri,cu nuante argintii metalice i se odihnea pe capa.Purta un costum gri mulat pe corp,si avea prinsa o stea metalica din aur alb pe umarul drept.
Ochii albastrii-cenusii te strapungeau,sprancenele apropiate de ochi ii dadeau un aer dominant si cateodata incruntat.Rareori zambea,si atunci o facea doar in cadrul familiei.Intregul lui chip exprima forta.Kamos isi oprise imbatranirea pastrandu-si aparenta unui tanar de 30 de ani dar chipul lui serios il facea cateodata sa para mai in varsta decat era.
Azura se desprinse din bratele lui.
-Unchiule,cred ca a trecut mai bine de un an.
-Asa este Azura,sunt de neiertat.Insa daca faci parte din conducerea Comandamentului nu prea mai ai viata personala,sau familiala.Abia am apucat sa dau pe acasa,atunci cand a fost fratele tau la mine.Si-a petrecut timpul mai mult cu androizii si robotii.
-Dar a fost un timp de calitate unchiule,replica Kris din partea cealalta a incaperii.
-Adevar graieste gura ta,pustiule,zambi Kamos.
Unchiul se aseza pe un fotoliu,iar Azura in bratele lui,jucandui-se in par.
-Acum as vrea sa stiu ce mai face nepoata mea favorita.
-Sunt in pregatiri infocate unchiule,de luni de zile.Dar astazi m-am relaxat,am facut si baie in ocean,am meditat cu Inteleptul,am cantat la pian...
-Foarte bine,este nevoie de relaxare in perioada asta.Cum stai cu Initierea?
-Ma pregatesc de ceva timp,dar mai am cale lunga de parcurs inainte sa ajung macar in preliminarii.Inca nu am reusit sa ajung in Oceanul Alb.
-Fii rabdatoare,nu le poti avea pe toate deodata.Oricum,te-ai apucat devreme;ceilalti inca fac surf si se distreaza pe la concursuri.Sunt sigur ca ai sa reusesti,dar poate acum nu este momentul.
-Unchiule,am auzit ca te duci in Aragor.
-Da,peste doua asfintituri.Am o intalnire acolo cu un contact important si i-am promis lui Kris ca il iau la cursele de nave mici.
-As vrea sa merg si eu voi,daca se poate.
-Bineinteles draga,dorinta ta e lege pentru mine,o tachina usor Kamos.
Arissa ridica privirea din cartea pe care o citea.
-Vrei sa mergi in orasul vecin,draga?
-Da,nu am mai iesit din Zathora de atata vreme,am nevoie de o schimbare de peisaj.
-Nu-ti fa griji Arissa,o linisti unchiul.Stii ca este in siguranta cata vreme este cu mine.
Cei doi schimbara o privire plina de subinteles.
-Nu va inteleg,se pronunta Azura.Sunt perfect capabila sa imi port de grija.Imi dati senzatia ca am o garda de corp in permanenta...Daca nu e Andras e unchiul,daca nu este tata este androidul.
Arissa rase.
-Sunt sigura ca iti poti purta de grija draga,dar asta e Protocolul familiei.Nici un membru care nu a atins varsta maturitatii nu pleaca neinsotit din Zathora.
-Nu de alta,dar trebuie sa o protejam de pretendenti,glumi Kamos.Padurile Fools sunt pline de ei,majoritatea nu sunt prea seriosi;mai mult in cautare de idile care se risipesc mai repede decat ceturile de pe Merkana din sezonul ploios.
-Sunt sigura ca exista si barbati seriosi unchiule,sopti Azura,simtindu-se putin vinovata de imaginea lui Mark ce ii aparuse in minte.
-Da, exista un singur barbat care iti va sta alaturi toata eternitatea si acela este Perechea.
-Tu vorbesti unchiule?Nici macar nu ti-ai intalnit Perechea.
-Cine a zis ca nu mi-am intalnit-o?Nu toata lumea e facuta pentru Legamant sau pentru viata familiala,asa ca circumstantele ne despart.Il invidiez pe Enuk ca a reusit asa de bine sa impace familia cu vocatia,eu nu as putea sa fac asa ceva.Imi place prea mult sa zburd spre locuri indepartate,neguroase si infricosatoare,locuri unde se poarta inca razboaie.Sa stau la vatra ar fi o pedeapsa prea grea pentru mine,nu m-as putea multumi cu doua trei misiuni amarate in afara sistemului,pretinzand ca fac ceva important.
-Imi place ca tu mereu gandesti la scara mare.Aici semanam,se alinta Azura.
-Draga mea,poate vei semana tu fizic cu fratele meu,dar temperamentul l-ai mostenit de la mine.Esti rupta bucatica,ai aceleasi nelinisti,aceasi stare de neastampar care nu-ti permite sa stai pe loc.Faptul ca acum stai intr-un punct fix se datoreaza faptului ca ai multe de acumulat inainte sa iti iei zborul,dar eu simt ca esti sub presiune si abia astepti sa te aventurezi.Nu m-as mira ca imediat dupa Initiere sa ceri o misiune cu mult in afara sistemului sau chiar o incarnare in alta parte.Suntem spirite ratacitoare si aventuroase,noi ne ofilim daca stam prea mult timp in acelasi loc.

Azura tresari.Unchiul o cunostea atat de bine.In cateva fraze ii facuse un rezumat al tuturor sentimentelor care o incercau de cateva zile.Senzatia ca poate fi mai mult,senzatia ca te mananca calcaiele....
Afara cerul era incendiar.Un alt asfintit pe Merkana isi etala splendoarea.
Azura si Kamos isi indreptara ochii spre fereastra,urmarind fluturii de noapte din parc,cu aripi fosforescente.
-Mi-a facut placere sa stau de vorba cu tine draga,dar sunt foarte obosit.Maine am si mai multa treaba.Dar in urmatoarea zi mergem in Aragor si o sa ne mai destindem putin.O sa ne trezim de cum rasare soarele.
-Asa sa fie unchiule,casca Azura.Cred ca si mie imi este somn.Ma duc in apartamentul meu.
Arissa inca citea.Kris se strecurase afara,proband un aeromodel pe deasupra parcului.Il saruta pe Kamos si se ridica din fotoliu.


Patul era atat de confortabil....Azura privea spre tavanul transparent,prin care se vedeau stelele.Lumina aurie a lui Nicene ii umplea dormitorul cu o culoare calda.Inchise ochii si dadu drumul la muzica.Notele calde o purtau pe alte taramuri,taramuri cavaleresti,cu armuri si sageti,cu platose si sulite,cu tipete si fortota...Nave uriase care decolau si oameni care alergau.
In curand adormi.Genele ei negre nu mai tremurau,iar mainile i se odihneau pe tesatura delicata care ii acoperea trupul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu