luni, 14 iulie 2014

CAPITOLUL 7-Inteleptul


Azura deschise ochii brusc,simtind o lovitura provocata de o perna aruncata direct in cap.In cateva secunde,cineva se arunca in pat peste ea si incepu sa o gadile.
-Hei ce faci.....
Il dadu jos de pe ea pe cel care indraznea sa ii tulbure somnul,si il rasplati cu o perna generoasa dupa cap.
-Hai,trezeste-te leneso! Am venit acasa!
Azura deschise ochii ,pana atunci tinuti semideschisi si isi privi fratele mai mic.
-Kris,nu ai altceva mai bun de facut?
-Asa ma intampini dupa trei luni?si arunca cu perna dupa ea.
-Asa deci......Ma provoci!
Azura lua cealalta perna si incepura sa se bata in toata regula.Fiind mai puternica,il lovi pe Kris si acesta se culca la pamant,prefacandu-se ca il doare.
-Kris,esti bine?sari Azura impacientata si se apleca asupra lui.
-Pfff........Iar te-am pacalit,a cata suta oara?rase Kris.
-Nemernic mic....
Si il imbratisa acolo pe podea.
-Mi-a fost dor de tine.Cand ai sosit?
-Am venit cu o ora inainte sa rasara soarele,dar mama a zis sa te mai las sa dormi.Noroc cu ea...
-Nu ai venit cu unchiul?
Kris clipi des si se uita inocent la ea,cu ochii lui mari de un albastru deschis.Era copia fidela a mamei lui,pana si parul il aveau de aceeasi nuanta.La cei 17 ani pe care ii avea era destul de imatur.Singurele lucruri care ii captau atentia erau armele fabricate din cristale si cursele de nave mici,precum si micile lui prototipuri din Sala de Inventii.
-E ocupat,abia a avut timp sa vorbeasca cu mama.Dar poate te onoreaza cu prezenta maine seara.
-Aham...E bine si asa.Oricum tata nu este acasa,o sa fac eu "onorurile".
-Daca ai sti ce fabrica are unchiul acolo,pfffaaiii!Nu ti-ar veni sa crezi...Stii cum e Biblioteca Mare.Ai impresia ca piramida aceea e mare?Mai gandeste-te!Fabrica de cristale e imensa,sa vezi ce tehnologie au acolo!
-Deci sa inteleg ca ti-a placut?
-Am fost si la unchiul acasa,mi-a aratat toata panoplia,m-a lasat sa incerc toate armele pe care le avea,chiar si l-am ajutat sa creeze cateva prototipuri,se lauda el pe nerasuflate.
-Frumos,poate dupa Initiere o sa te lase sa muncesti alaturi de el.
-Fii sigura de asta.Tu stii ce nava are acolo?!
-Te referi la navele de transport?
-Nu,nu ma refer la nava lui cea mare.O tine in hangar.Nu a mai aratat-o nimanui pana acum.
-Nu stiam asta.
-Pai ce sa stii tu?Stai toata ziua cu nasul in carti.
O perna zbura indata spre capul lui Kris.
-Ai grija la limbaj,domnule.

"Azura,esti acasa?"
-Scuza-ma Kris,trebuie sa ies un pic pana afara.
-Pai oricum nu stateam cu tine sa-mi pierd vremea,se obraznici el.Am multe de facut,cand vine unchiul o sa ma duc in vizita pana in Aragor,mi-a promis ca mergem la cursele de nave din afara orasului.
-Stai putin, te duci in Aragor?
-Da,ai surzit cumva ?Peste trei zile.
-Perfect.In acest caz,o sa vin cu voi.
-De cand te pasioneaza pe tine cursele de nave?
-De acum.Nu ma mai bate la cap,mai am si eu treburile mele.
-O,inteleg...Ai vreun pretendent pe acolo.Pentru ce ti-ai misca tu fundul regal din casa,daca nu pentru asta?
-Kris,te iau la bataie si stii ca ma pricep la asta...Intr-adevar ma intalnesc cu cineva acolo,e vorba de niste informatii referitoare la Initiere si o plimbare in Padurile Fools.
-Deci te duci cu el la Paduri...Pai e clar ca un cristal!
-Ce e clar?
-Glumesti?Crezi ca te duce degeaba la Fools?Ala e locul cel mai popular acum pentru intalnirea cuplurilor.Daca te-a invitat acolo e fie pentru ca vrea sa creeze o legatura cu tine,fie pentru ca s-a creat deja una si vrea sa o afiseze.
Azura ramase cam fara replica...
-Pana inchizi tu gura,eu plec,ranji Kris si o zbughi din camera .Prea tarziu sa ii puna piedica,Kris ii inchise usa in nas.


"Azura,esti?"
Tresari.Isi lua repede o capa peste camasa ei de noapte,iesi din camera,cobori treptele de marmura si se indrepta spre iesirea din parc.
-Andras,ce ai patit?
-Scuza-ma Azura...Voiam sa ma revansez pentru ziua de ieri,asa ca nu am mai avut rabdare si am venit.Stiu ca mi-am blocat gandurile fata de tine,nu mi-a placut deloc asta...Dar pur si simplu simteam nevoia sa fiu singur.
-Nu te mai scuza pentru gandurile sau negandurile tale.Daca acum esti bine,este tot ce vreau sa aud!
-Da,sunt bine....Am reactionat cam exagerat ieri la antrenamente...Dar asa de tare m-a enervat fanfaronul ala de pilot!
-......Ce pilot?
-Stii tu,ala inalt si blond,cu muschii din lanelina,ca reali nu cred ca are...
Azura izbucni in ras.
-Din cauza asta nu dadeam de tine?Si eu care credeam ca este ceva mai grav!
-E o prostie stiu,dar m-a enervat ca se comporta ca si cand te cunoastea din cuva....
-Andras,sper doar ca nu esti gelos,reusi sa zica Azura printre hohote de ras.Asta mi-ar insenina intr-adevar ziua!
-Ai vrea tu,ii replica el cu falsa mandrie.Nu meriti asa ceva,esti cruda albastreao!
Azura il lua de brat si se indreptara spre casa.
-Voiam sa imi beau cocktailul,sa fac un dus si apoi sa ma duc in Sala de Muzica.Daca vrei,ma astepti in salonul mare.
-Sigur.Ce nu fac eu pentru tine?rosti el cu emfaza si isi duse mana la piept.



Gustul de acrisoare o facea sa inchida ochii.Azura savura cocktailul pregatit de Tex,urmarind cu coada ochiului cum se luptau cu sabiile-laser Andras si Kris in salon.Cu mare ingrijorare se gandea ca nu cumva sa distruga ceva de pe acolo,cum ar fi sa topeasca statueta mare de cristal veche de cateva milenii care se afla pe masa.
Se duse sa faca un dus,nu inainte de a trage cu ochiul in biblioteca.Cei doi roboti-casnici stergeau praful asezat pe carti,cu gesturi silentioase.Nu i se paru nimic suspect,mobilierul era in siguranta asa ca tranti usa.
-Andras,sunt gata!striga ea cu gatul indreptat spre salon.
-La dispozitia voastra,Majestate!Kris,trebuie sa te las.Mi-a facut placere sa ma duelez cu tine.
Isi ridica ochii si privi spre geamana lui de cuva."Oricum ar fi,e incantatoare"se gandi el.Ii privi imbracamintea,un costum subtire de culoare turcoaz inchis care se asorta de minune cu ochii ei;i se mula pe corp ca o a doua piele si ii evidentia formele perfecte.
-Azi e zi libera amice,ii intrerupse ea gandurile.Vrei sa ne plimbam pe plaja?
-Sigur,as avea chef sa innot.Uite ce vreme superba e afara.Mi se pare mie sau e mai cald azi?
-Nu ti se pare,aerul e mai cald si umiditatea a crescut considerabil.Ai uitat ca ne apropieam de sezonul cu ploi?
-Ah da,ai dreptate.Abia astept sa vad aurorele si sa simt picaturile de apa pe mine.
-Cata sensibilitate....rase ea.
-Razi tu,dar nu ai idee ce comori se ascund in sufletul meu" sensibil."...ironiza el.
Mergeau pe sectorul de plaja privat....Undeva,dupa Stanca Rosie,se afla locuinta sferica a Inteleptului.Azura privi cu coada ochiului spre ea.Nisipul alb sclipea puternic in bataia soarelui,dar cei doi nu pareau deranjati de acest lucru.Continuara sa mearga tinandu-se de brat,simtind sub talpi nisipul strivit.Oceanul turcoaz se intindea cat vedeai cu ochii,cu numeroasele lui secrete...Valurile erau destul de mari,ideale pentru surf...
-Vrei sa parasim sectorul privat?o intreba Andras.
S-au adunat cu totii sa faca surf,cred ca si Kira e acolo.
-Da,dar cu ce ajungem pana acolo?Nu mi-am luat transportorul portabil.
-Stai linistita,m-am gandit eu la asta si am adus doua.
Andras scoase din buzunarul costumului doua bratari cu aspect metalic,destul de groase ce aveau fiecare cate cinci butoane.
Isi pusera fiecare cate una si apasara pe butonul rosu.Bratara antigravitationala ii ridica indata de la sol,si se pomenira in aer cam la trei metri inaltime.
-Sper ca mai stii cum se utilizeaza,Azurio.
-Glumesti?Butonul rosu start si sol,cel albastru pentru stanga,cel verde pentru dreapta,cel negru pentru inainte si cel roz pentru inapoi.
-Ti-ai invatat bine lectia.Facem o intrecere?
Azura nu se mai gandi sa raspunda,profitand de situatie apasa lung butonul negru si tasni.
-Asta nu e coreeecccct! tipa Andras.Acum ai avantaj!
Azura deja castigase 500 de metri,dar nici el nu se lasa mai prejos...
In imensitatea plajei,nu se mai vedeau decat doua puncte albastre zburand cu mare viteza.




-Uite-i si pe porumbei!tipa Kira si alerga spre ei desprinzandu-se de grupul de prieteni,cu placa de surf sub brat.
Azura ateriza,si la cateva secunde dupa ea si Andras.
-Prietena ta e o trisoare!Ce intrecere e aia in care ea pleaca inainte de start?
-Arati iar ca si cand ai mancat bataie,Andras....
Kira se pomeni in nisip,privind cerul.
-Uite asta se intampla daca ma mai tachinezi!se pronunta el.
Se luara la bataie in joaca.Azura se indrepta spre apa.
O bruneta focoasa,cu pielea maslinie si parul buclat se apropie de ea.
-Azura?
-Nya?Asta da surpriza.Nu trebuia sa fii la Scoala?
-Nu ti-a zis Kira?Am terminat cursurile mai devreme si mi-am luat o minivacanta.Cred ca o sa stau pe Merkana pana incepe sezonul ploios.
-Si ce s-a intamplat cu Inocentii pe care ii ai in grija?
-Ce am avut de predat am predat.Am comasat cele trei cursuri pe care le aveam in unul singur.Oricum,mare bataie de cap...Dar am ajuns la zi mai devreme decat credeam,generatia asta de copii e deosebita,putin spus inteligenti,mai corect ar fi geniali.Sa vezi cat de constienti sunt de capacitatile lor!Sincer,eu nu fac mare lucru.Sunt acolo sa ii indrum,dar ei fac toata treaba.
-Incantator.Iti place munca ta,din cate vad.
-La maxim.Cred ca munca cu Suflete Inocente e cea mai plina de satisfactii.
-Acelasi lucru il spune si mama.Si unde ai sa stai pe perioada "vacantei"?
-La Kira acasa,unde credeai?Doar nu degeaba suntem prietene.Si apoi stii ca imi face placere sa vin pe Merkana.E al doilea loc favorit al meu din Univers,dupa planeta mea natala,desigur.Chiar trebuie sa prind valul asta,ne mai vedem.
Nya alerga spre apa si se arunca.Alaturi de ea plonjara si altii,unii cu placa de surf,altii doar pentru inot,iar unii zburau pe deasupra valurilor.
Azura se pregati sa inoate.Isi descheie fermoarul de la spatele costumului si acesta aluneca jos.Ramase doar in kitt,costumul format din doua piese care ii acopereau zonele intime.Isi stranse parul la spate,ca sa nu o incurce.Simti o privire arzatoare si se intoarse brusc.

Andras tocmai isi dadea si el jos costumul.Langa el,un alt barbat facea acelasi lucru.Nu,nu se putea ca privirea aceea arzatoare sa fie a lui Andras,sigur unda venise din partea celuilalt barbat.
Se surprinse admirandu-l.
Pielea lui Andras sclipea frumos in bataia soarelui,chiar prinsese o usoara nuanta aramie,corpul perfect dezvoltat si armonios era tot o incrancenare de muschi,care se ondulau la fiecare miscare.Pieptul puternic,bratele si picioarele viguroase il faceau sa para si mai solid.Se apropie de ea cu zambetul pe buze,dominand-o cu inaltimea lui.
"Nu,nu....E clar ca soarele bate prea tare,daca il consider pe Andras atragator in acest fel..."si repede isi bloca gandul,speriata."Pfff,era cat pe-aci".
Intotdeauna i-a placut ca putea avea incredere in el in ceea ce priveste gandurile ei,dar in ultima vreme se vedea silita sa ii ascunda tot mai multe.
-Mergem,printeso?
Azura ridica privirea din nisip si tresari.
Alerga repede spre valuri si se arunca in oceanul turcoaz,simtind cum apa o loveste in plin.Imediat dupa ea,se arunca si Andras.Vrand-nevrand se simteau mereu in competitie,asa ca nu dura mult pana incepura sa inoate indarjit spre larg,intr-o intrecere tacita.Azura obosi si se opri ,privi in apa care era atat de transparenta incat ii se vedea fundul,desi acolo avea peste 10 metri adancime.
Lua o gura de oxigen si se scufunda,inotand tot mai adanc.Apoi deschise ochii...La doi metri de ea,Andras inota cu miscari ample,apropiindu-se.
Atinse fundul cu nisip curat....Nu stia nici acum de ce putea sa-si tina respiratia atat de mult...Se opri,nu-si mai misca nici bratele,nici picioarele si corpul i se asternu incet,inert.Andras nu mai putea sa-si tina aerul pesemne,pentru ca incepuse sa inoate spre suprafata.
20 de minute,dar Azura inca statea nemiscata.Se simtea atat de bine pe fundul apei,de parca ar fi fost o fiinta a oceanului.Vazu o silueata intunecata,apropindu-se de ea.O prinse de mana si incepu sa o traga spre suprafata.Azura se impotrivi,dar barbatul era prea puternic.
Si curand au iesit la aer...
-Cine esti si cine ti-a dat voie sa ma scoti din apa?
Barbatul o privi uimit,era cel care se dezbracase de costum langa Andras.Nu putea intelege de ce il sageta din ochi.
-Imi pare rau,inotam prin zona asta si te-am vazut pe fund.Tineai ochii inchisi si am crezut ca poate te-ai inecat.Desigur,exista si posibilitatea sa fi in regula,dar nu am vrut sa risc.
-Stiu ca cei care se ineaca se lipesc de fund,dar nu era si cazul meu!Eu stateam acolo de 30 de minute,meditam!
-Nu am vrut sa-ti stric placerea...Daca pot sa ma revansez...
-Este vreo problema aici?interveni Andras.Cum te numesti daca nu-ti este cu suparare?
-Sabah-Ra si tie,domnule!Am crezut ca s-a inecat si de asta am scos-o afara.
Andras pufni in ras.
-In ziua in care Azura se va ineca,eu ma retrag printre stancile rosii si ma pun pe meditat zi-lumina!
-Ajunge,Andras.Apreciez gestul tau,spuse ea strainului ceva mai potolita.Dar sunt in regula.
Strainul cu ochi negri se indeparta.
-Cum te scap un minut din ochi,se gaseste unul care se plictiseste si vrea sa te "salveze",pufni Andras.
-Lasa ironia,pustiule.Stiu,e de ras dar el nu avea de unde sa stie ca pot sta foarte mult sub apa.Si cine te-a pus pana la urma garda mea de corp?
-Te pricepi tu Azurio la manuit arme,dar la lupta corp la corp eu sunt cel mai bun din generatia mea!Asa ca vrand-nevrand o sa te pazesc,de "intruziunile"corp la corp ale altui......pretendent.
Azura il apasa pe cap si il obliga sa se scufunde;Andras o trase de picioare cu putere si incepura sa se zbata in apa.Inotara in fel si chip,ba alaturi unul de altul tinandu-se de mana,ba in chip de competitie,ba fiecare cu treaba lui.
Soarele stralucea cu toata puterea....
Nisipul alb,curat facea ca plaja sa para o bijuterie.Aerul era saturat de zgomotul valurilor si de tipetele celor care faceau surf.Andras statea lungit pe nisip,ferind-o de soare pe Azura,stand aplecat spre ea.Ochii negri ii scanteiau.
-Si apoi va mirati de ce va zic"porumbeilor"striga Kira.De cate ori dau de voi,sunteti lipiti ca siamezii.
-Ca gemenii vrei sa zici draga Kira,replica Andras.
-Oricum eu nu mai stau.Voiam sa ma duc la ora de meditatie cu Inteleptul,daca tot sunt pe plaja.Si in plus soarele puternic nu imi face bine la piele.E genetic,si scoase limba in directia Kirei.
-Sa nu iti uiti transportorul,avertiza Andras.
-Dragul de tine,cata grija paterna....ironiza Kira.
-Daca ma mai iei in zeflemea,o sa mananci a doua oara nisip pe ziua de azi,o"ameninta"Andras.
Azura se imbraca si isi lega bratara antigravitationala de mana,apoi tasni.
Costumul incepu de indata sa ii usuce apa de pe piele,desi zbura doar de doua minute.Lasa in urma multimea galagioasa,pe Kira si pe Andras,zburand deasupra unei plaje pustii.Se apropia vertiginos de locuinta Inteleptului,pitita cochet printre stanci si arbusti.
Ateriza si se apropie cu precautie,poate se afla in meditatie si nu dorea sa il deranjeze.Stancile rosii ascundeau locuinta sferica de cristal atat de bine,incat nu ai fi zis ca locuieste cineva acolo.
Barbatul era langa un copac mare,cu lemn alb si uscat,in pozitie de yoghin.
-Sabah-Ra,Invatatorule!
-Sabah-Mikra-Ra,Azura! Ma bucur ca ai venit,de fapt intuiam ca o sa-mi faci o vizita astazi.E saptamana creativa?
-Da Inteleptule si mai voiam sa repetam acea meditatie,care nu vrea sa imi iasa.
Inteleptul incepu sa mearga agale pe plaja iar Azura il urma.
-Azura,acea meditatie este dificila.Sa ajungi in Oceanul Alb,acolo unde se afla toate raspunsurile,nu este usor.E nevoie de ani de practica si experienta.
Tu esti pe drumul cel bun,dar trebuie sa inveti sa nu mai fii asa aspra cu tine si sa-ti doresti mereu perfectiunea.Stii bine,nu exista bine sau rau,nu exista greseli,exista doar experienta.Si asa-zisele tale esecuri se constituie tot in experienta la cel mai inalt nivel.
-Inteleg,dar stiu ca pentru a ajunge in starea in care poti fi Initiat,trebuie mai intai sa te conectezi cu Oceanul Alb.
-Toate la timpul lor.Nu exista un moment mai bun decat altul,nici o zi mai propice decat alta,totul se petrece atunci cand trebuie.Universul nu comite erori.
Simt ceva neliniste din partea ta.Te temi de Initiere?
-Dimpotriva Inteleptule,abia astept sa vad in ce consta,in ce stare o sa fiu atunci.Imi doresc sa ma transform,sa evoluez,sa descopar.
-Asta este foarte bine,pentru ca pe langa meditatia obisnuita o sa incercam si alte exercitii.De exemplu,activarea sferei de energie.
-Dar...nu este periculos?Activarea sferei ar trebui facuta doar de persoane foarte responsabile si atente,altfel se pot intampla accidente.
-Tu esti una din acele persoane.
Barbatul se opri din mers si isi aranja capa alba.O privi scrutator.
-Azura,te cunosc de cand te-ai nascut.Nu am educat o persoana mai capabila decat tine.Ai niste daruri speciale pe care inca nu le ai activate.De asta o sa ne ocupam pana la Initiere.
-Ce fel de daruri,Inteleptule?se mira ea.
-Toate la vremea lor.Deocamdata te voi invata sa iti creezi sfera de energie ajutandu-te de puterea intentiei,apoi vom vedea si cum ajungem in Oceanul Alb.
-Din cate stiu eu 90%dintre tinerii pe care i-ai testat nu au reusit sa materializeze sfera de energie.E nevoie de o forta mentala remarcabila.
-Este adevarat,dar la fel de adevarat este ca exista si acel procent de 10% in care eu cred ca te incadrezi.Tu nu ai dus o viata asa cum o au ceilalti,Azura.Ai o mare puritate mentala,nu iti ascunzi niciodata gandurile pentru ca nu esti nevoita.Mintea ta este la fel de limpede precum apele lui Tefhta.
-Aici este o mica eroare Inteleptule.De cateva zile am inceput sa imi ascund unele ganduri.
-Fata de cine faci acest lucru?
-Fata de geamanul meu Andras.
Barbatul,pana atunci serios,zambi usor.
-Nu ai de ce sa te simti vinovata.Nu sunt ganduri murdare sau rauvoitoare.Le ascunzi pentru ca nu stii cum sa te descurci cu anumite sentimente.Orice fiinta care isi creeaza o relatie cu o alta fiinta,in care exista sentimente de iubire,ajunge mai devreme sau mai tarziu sa isi ascunda gandurile,pentru a se proteja.E nevoie de incredere pentru a lasa pe cineva sa iti "scormoneasca"mintea.
-Invatatorule,am incredere totala in Andras.Dar din ziua in care m-am conectat la el si l-am prins ca si-a blocat gandul am fost nevoita sa o fac si eu.Am simtit ca am gresit cu ceva fata de el.
-Nu te impancienta,e trecator.E posibil ca Andras sa aiba anumite sentimente fata de tine si nu stie cum sa reactioneze.
-Ce sentimente in afara de prietenie reciproca?
-Sentimente care se leaga de obicei intre un barbat si o femeie.
-Nu exista asa ceva.Il cunosc pe Andras cred ca din momentul conceptiei,am fost creati sa fim tovarasi,prieteni de nadejde,camarazi si parteneri de antrenamente...si orice altceva,dar nu pentru legaturi sentimentale.
-Nu fi atat de sigura de asta,zambi el.Iubirea nu tine cont de genetica,de varsta,de origini,de rasa.Iubirea e ceva ce nu poti controla.Iubirea face lucrul pe care stie sa-l faca cel mai bine:Exista.
-Mie imi place sa am totul sub control.
-Exact.Poate ca asta e modul Universului de a-ti spune ca trebuie sa mai slabesti fraiele.
-Nu-mi sta in fire,Inteleptule.
-E cale lunga pana vei ajunge sa te cunosti cu adevarat,Azura.

Azura nu mai spuse nimic.Se apropiau de casa acestuia.
-Ma simt mai bine acum ca ti-am impartasit toate acestea.Multumesc.
-Nu-mi multumi,asta e treaba mea Azura.Te simti pregatita sa facem meditatia?
-Da,Inteleptule.
Casa sferica stralucea in bataia soarelui,nici o intrare nu era vizibila, parea ca are doar pereti dar nu si usa.Barbatul batu din palme de doua ori si o bucata din materialul transparent se topi intr-o forma perfect circulara,suficient de inalta ca ei sa intre nestingheriti in casa.In urma lor,usa se "topi"si disparu.In casa,lumina era la fel de puternica;fiind transparenta puteai vedea toata plaja,stancile rosii si oceanul,fara insa ca interiorul casei sa fie vizibil pentru cei din afara.
-Ia loc Azura,o pofti el.
Azura se aseza in pozitia yoghinului pe o rogojina dintr-un material textil ciudat impletit.Inteleptul se aseza la mica distanta de ea pe o rogojina asemanatoare.Apasa cu degetul un buton aflat in apropiere si lumina intensa din casa isi reduse stralucirea.
-Esti pregatita sa incepem?
-Sunt pregatita.
Invatatorul ei respira adanc de cateva ori,relaxandu-se.Azura facu la fel.
Dupa vreo zece minute,amandoi intrara in starea meditativa.Sub pleoapele inchise,Azura era cufundata intr-o mare albastra.Cand si cand,din partea dreapta treceau prin fata ochilor ei sfere albe care apoi se topeau.Incerca sa le retina mai mult,dar se miscau repede si nu le putea prinde.Se concentra mai mult si alte nuante ii aparura in fata.Serpuiri de violet ,iar marea albastra isi inchise culoarea.Undeva se zarea un punct albastru foarte inchis,care incepea sa se mareasca,iar oceanul din fata ei incepu sa straluceasca in diferite nuante pastelate.
Nu peste mult timp,corpul fizic al Azurei fusese parasit.Cei doi aveau aparenta unor statui,nici o miscare nu trada faptul ca exista viata in ei,nici macar tremurul pleoapelor nu se vedea.Corpurile lor astrale se aflau pe alte meleaguri.Azura se regasi intr-un peisaj ciudat...Un desert rosu,care parea ca nu are nici inceput,nici sfarsit...Lumina era palida,un crepuscul...Langa ea se afla invatatorul.Nu vorbeau,dar isi transmiteau tot ceea ce era nevoie.
Se indreptara cu fata spre rasarit...In departare se ridicau trombe de praf rosiatic,ca si cand o furtuna mare se pregatea.In cerul tulburiu aparu o bresa circulara.Un tunel albastru,o gaura de vierme care se tot extindea si se apropia de cei doi.
Azura se dadu un pas inapoi.O inspaimanta senzatia care o incerca de cate ori era absorbita in tunel.
-"Azura,nu-ti fie teama."...auzi in mintea vocea Inteleptului carea statea in stanga ei.
-"Lasa-te absorbita!"
Ultimele cuvinte au avut o nuanta imperativa.
Tunelul era acum foarte aproape,iar Azura simtea cum o forta de nedescris o atragea spre el.Pasi si in secunda urmatoare fu aspirata.Zbura cu mare viteza,de-a stanga si de-a dreapta ei putea zari peretii circulari ai tunelului care erau translucizi,presarati cu nervuri,ca si cand acesta era viu.Se simtea presata de o energie puternica care ameninta sa o izbeasca de unul din pereti.
La capatul tunelului zari o luminita ...Oceanul Alb.
Si atunci totul se rupse...


Azura se regasi in casa,in aceeasi pozitie,cu mainile pe genunchi si palmele indreptate spre cer.Langa ea,barbatul cu ochii albastri deschise ochii.
Fata se uita cu tristete la el.
-Inteleptule,nu am reusit...Ce este lucrul acela care ma blocheaza?Sunt atat de aproape si totusi..
-Azura,nu-ti mai fa atatea griji.Ceea ce te blocheaza este Frica.Cand vei renunta la ea si vei deveni una cu Tunelul,te vei imbaia si in Oceanul Alb al cunoasterii.
-Vreau sa renunt la teama,dar nu stiu ce ma opreste.E un zid de care nu pot trece.
-Toate la timpul lor.Deja ai progresat foarte mult.Bineinteles ca mai ai nevoie de ghidarea mea,dar intr-o zi vei fi pe cont propriu.Dintre cei pe care ii pregatesc,tu ai ajuns cel mai departe.Trebuie sa te multumesti deocamdata cu rezultatele pe care le ai.Fii rabdatoare cu tine insuti.
-Asa am sa fac.
-Pari putin obosita,poate ai nevoie de odihna.
Privi spre afara...Umbrele incepusera sa se alungeasca,preludiu pentru crepuscul.Nu-si dadea seama cand se scursesera orele.
-Sunt bine Inteleptule.Ar trebui sa ma duc acasa.
Sabah-Ra!
-Sabah-Mikra-Ra,Azura,se inclina barbatul.



Usa grea se inchise in urma ei.Se indrepta spre fotoliul tatalui ei si se cuibari in el.Gasi pe masuta sculptata o carte groasa si o deschise."Razboiul uraniano-boothean".Citi cateva pagini,dar gandurile nu ii erau acolo.Nu avea chef de citit.Parasi biblioteca,intreptandu-se spre Sala de Muzica.In stanga se zari o usa inalta.Azura trecu cu mana prin fata ei si usa culisa.Lumina albastruie a crepusculului umplea camera.
Se indrepta spre fereastra uriasa si o deschise.Inspira adanc parfumul floral si simti pe pielea briza de seara.
In nici o alta sala nu avea o priveliste mai incantatoare a oceanului,cu exceptia Salii de Pictura de alaturi.
Se apropie de pian si se aseza pe scaunelul din lemn de pike.Privi partitura ramasa acolo de cateva zile,probabil de cand repetase mama.Nu voia sa cante dupa partitura,se simtea inspirata.
Atinse cu degetele clapele pianului,care scoasera un sunet cristalin.Ezita,notele pareau prea vesele pentru starea melancolica in care se afla.Inchise ochii si incepu sa se legene,pe masura ce degetele ei frenetice compuneau un cantec trist...Nu stia de unde venisera notele si nici nu o interesa,dar erau in ea si trebuia sa le scoata afara.
Aureka disparuse la orizont,iar umbrele indigo devenise aproape fosforescente.Florile de camoe incepura de asemenea sa straluceasca.
Azura se indrepta spre zona de relaxare,ca sa faca o baie in imensa piscina.Inota vreme de o jumatate de ora si se scufunda de nenumarate ori.Apoi isi schimba hainele;o rochie de un albastru-sensibil lunga pana in pamant.Strabatu casa si cobora in salon.Mama se gasea acolo, si Kris care mesterea ceva la un robot miniatural.O silueta inalta se afla in dreptul ferestrei,dar se intoarse la zgomotul pasilor ei.
-Uite-o si pe incantatoarea ta fiica!auzi un glas puternic si ferm,cu o nota familiara.
Azura ii sari in brate.
-Unchiule!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu