luni, 14 iulie 2014

CAPITOLUL 16-Lumini violet



Desi pe dinafara sala parea o cladire futurista,cu linii simple si clare inauntru arhitectura amintea de vremurile vechi.Tavanul inalt era frumos decorat,iar de-a stanga si de-a dreapta salii se aflau cate 12 coloane din granit,decorate la capitel cu inflorituri si arabescuri din cristal.
Lumina violacee se afla peste tot,parand ca nu are nici o sursa si imbraca suav fetele cuplurilor inlantuite in pasi de dans.Intreaga suflare purta vesminte in stil arhaic,renuntand pentru o seara la costumele obisnuite de zi cu zi.
Femeile aveau rochii lungi,din materiale vaporoase si purtau diverse bijuterii,iar barbatii purtau un costum mulat dintr-o singura piesa peste care aveau petrecuta o haina lunga pana la genunchi,cu manecile stranse pe incheieturi,ornate cu fir de argint.
Azura intra in sala insotita de cei doi frati;Mark statea in stanga ei,iar Martos in dreapta.Dupa cateva minute Martos se scuza si pleca in partea opusa ca sa salute un grup de femei.
Mark o privea cu coada ochiului,incercand sa para preocupat de multimea din fata.Chiar daca trecuse ceva timp,nu putea deveni imun la farmecul ei si se pomenea ca o priveste,fara sa-si mai poata lua ochii de la liniile fine ale chipului ei.
Azura privea incantata tavanul inalt,apoi coloanele,coborand usor cu privirea spre perechile ce dansau.Purta o rochie lunga si alba,care avea umarul drept dezgolit restul materialului fiind strans pe celalalt umar ca intr-o increngatura,sustinut de o brosa mare.Bratul care avea un umar gol era prins intr-o minunata bratara din aur albastru,culoarea regasindu-se si in podoabele din par.Muzica care o invaluia era suava,amintind de vremuri cavaleresti atunci cand ritmul incepea sa creasca.
-Imi faci onoarea de a-mi acorda acest dans?ii intinse mana Mark.
Azura ii darui mana ei iar el i-o saruta,apoi o prinse usor de talie;in mana dreapta sustinea mana ei care se afla peste palma lui indoita.Ea ii puse mana pe umar si incepura sa se legene usor,apropiindu-se mai mult de centrul incaperii.
Undeva in dreapta Martos povestea cu un grup vesel,sorbind cate o inghititura din pocalul straveziu si aruncand cate o privire furise spre cei doi.
Azura era prinsa intr-un vals maiestuos,Mark conducand-o cu gratie in miscari.Vedea camera cum se invarte usor in jurul ei si ochii lui Mark care nu se dezlipeau de ea.Mana ei se odihnea pe umarul lui,atingand matasea fina a hainei.Curios,si el era imbracat in alb,semn ca avea aceeasi stare de spirit cu a ei.Azura era curioasa...Oare ce va urma?Ce se intampla dupa ce doua fiinte aveau o Legatura?Coincidentele incepeau deja sa se inmulteasca,undele ei telepatice incepeau sa semene cu cele ale lui Mark,iar comunicarea era mai mult non-verbala,cuvintele fiind de prisos,aproape toate discutiile petrecandu-se in capul lor.Azura gasea asta incitant,faptul cum ei vorbeau fara ca macar sa li se clinteasca buzele,fara ca ceilalti sa aiba idee ce isi trasmiteau.Luminile violet ii inconjurau.
Martos isi muta cam prea des privirea spre tanarul cuplu,iar femeile care erau cu el incepura sa se uite si ele.
Azura si Mark se intoarsera la locul lor,dar nu apucara bine sa se aseze ca alaturi de ei veni Kira,cu gesturi exaltate,condusa fiind de un barbat si acompaniata de Nya.
-Ai venit in cele din urma la dans,drag prieten?se adresa ea lui Mark.
-Da Nya si pot sa spun cu mana pe inima ca este una dintre cele mai incantatoare seri pe care le-am petrecut vreodata.
-Ma bucur,ma bucur mult sa aud asta.Nu-i asa ca ei doi sunt adorabili?se adresa ea Kirei.
-Intr-adevar,sunt ...zise ea cu o umbra pe fata.
Nya se antrena in discutie cu Mark,iar Kira se apropie de Azura.
-Nebunatica cu ochii verzi,ii zambi Azura.Pe unde ai umblat ziua trecuta?
-Eh.....mi-am facut si eu de cap putin,aveam nevoie sa schimb peisajul.Azura...nu stiu daca ai observat,dar m-am comportat putin ciudat de cand tu si Mark...Stii...
-Am observat,dar nu am vrut sa te intreb nimic ca sa nu te simti stanjenita.
-Iti amintesti cand ti-am zis ca atunci cand vin in Aragor,Nya o sa-mi prezinte pe cineva special?
-Da,imi amintesc.
-Era vorba de Mark.
Azura ramase surprinsa si arunca o privire in directia lui Mark,angajat intr-o discutie cativa pasi mai incolo.
-Kira,de ce nu mi-ai spus nimic pana acum?
-Ce era de zis oricum?Nu isi avea rostul.Uimirea de pe fata mea era justificata.Habar nu aveam ca tu si Mark va cunoasteti,el nu prea iese din Aragor si...
-Asta era problema de fapt....rase Azura.Scumpo,trebuia sa imi zici ca ai planuri in ceea ce il priveste pe Mark.
-Pai nu aveam nici un plan,si apoi nu conta asa de mult azurio,planeta e plina de barbati strasnici,glumi ea.Chiar am gasit pe cineva si poate vom avea o legatura,nu se stie niciodata...Doar ca mi s-a parut ciudata ideea,tu si Mark...ca si cuplu.Nu este ceea ce s-ar numi genul tau.E serafic,e delicat,e diferit.Tie iti plac razboinicii,mai ales aceia bruneti...rase ea.
-Se pare ca Universul imi rezerva surprize,Kira.Nu mi-ar fi trecut prin cap cand am sosit in Aragor ca voi crea o Legatura cu el.Credeam ca e o simpla invitatie prieteneasca,fara alte complicatii.
-Arata-mi mie un barbat care ar sta in preajma ta si ar dori numai prietenie,ca eu il mananc...rase Kira.
--Dar exista un asemenea barbat,nu il am pe Andras?
Kira pufni.
-Da,il ai de prea il ai Azura.Doar ca nici el nu vrea doar prietenia ta,dupa cum a reactionat cand ai plecat spre Aragor.
-Ce insinuezi ?Iti arde de glume iar....
-Deloc,clipi Kira des.Dupa plecarea ta,mi-a soptit un fluture ca Andras s-a inchis in sala de antrenamente si a exersat pana tarziu.
-Nu as vrea sa stiu cine e "fluturele "care a facut asta,dar cred ca exagerezi putin.Andras e mai vulcanic de felul lui,mai imprevizibil.Sigur avea un alt motiv,sau pur si simplu dorea sa se pregateasca intens.
-Nu o scot la capat cu tine,clar...Nu mai pomenesc nimic.Hai mai bine sa vorbim despre Mark...Cum a fost cand ati creat Legatura?
-A fost ciudat...Prefer sa nu dau detalii,zambi Kira.Si apoi nu stiu ce idei ti-ai facut tu,dar eu si Mark nu suntem oficial un cuplu.Maine eu plec acasa cu unchiul si fiecare isi va vedea de ale lui.
-Sa inteleg ca si Mark este de acord cu asta?o ironiza ea.
-Probabil ca nu va fi de acord,dar nu am timp de asta acum...Ma asteapta prea multe antrenamente,prea multe teste si exercitii.Initierea se apropie,nu am timp de aceasta legatura Kira...
-Hmm,dupa cum mi s-a tot spus despre el,nu e genul care sa renunte usor.O sa te haituiasca Azura...rase ea.Nu poti crea o legatura cu un barbat si dupa aceea sa fugi.E cam tarziu pentru asta.
-Ei bine,eu imi stapanesc propriul destin si daca asa imi doresc asa va fi,zise Azura hotarata.De fapt cred ca o sa ii spun chiar din aceasta seara,ce rost mai are sa aman?
-Nu de alta,dar maine poate iti pierzi curajul,o tachina bruneta.Iti place Mark,degeaba incerci sa negi si poti sa tot fugi,el va fugi mai repede.
-Kira!

-Gingasa doamna,imi acordati acest dans?
Ridica ochii si dadu peste privirea intunecata a lui Martos.Se ridica si ii dadu mana,desi ar fi preferat mai degraba sa fuga.Ceva in comportamentul lui o speria si simtea nevoia sa puna distanta.
-Ai sa revii curand in Aragor?o intreba el in pasi de dans.
-Nu ma pot pronunta deocamdata.Am foarte multe de facut si acasa,multe de studiat,multe antrenamente.Dar cu prima ocazie,o sa revin.
-Acestea sunt vesti imbucuratoare.Sper ca ti-a facut placere sa stai la noi si mai sper ca fratele meu s-a purtat cuviincios,zise el mai in zeflemea.
-Te asigura ca Mark este foarte cuviincios,nu trebuie sa imi porti tu de grija.Ma descurc perfect si singura.
-Incapatanarea este unul dintre lucrurile care imi plac la tine.Nu ai recunoaste in veci ca ai nevoie de ajutorul unui barbat,nu-i asa?
-Nu am nimic de recunoscut,replica Azura printre dinti.Imi port de grija foarte bine iar daca nu voi mai fi capabila sa discern anumite alegeri de altele,am o familie care ma ajuta.
-Familia ta este foarte protectoare cu tine,din cate am auzit.Este si firesc,nu trebuie sa fii expusa situatiilor stanjenitoare,trebuiesti protejata ca o comoara planetara,ironiza el.
Azura incepea sa se enerveze.
-Familia mea face ce crede ca este mai bine pentru mine.
-Nici nu ma indoiesc de asta,o asigura Martos.Ceea ce voiam sa iti spun,dar nu am reusit sa exprim exact este faptul ca nu este nimic gresit in a explora putin lumea,pericolele nu pandesc la tot pasul pentru ca traim totusi intr-o lume destul de sigura.Iar daca va aparea vreo situatie de asa natura,nu ma indoiesc ca te poti apara.Totusi,in Aragor nu esti in pericol,as putea mai degraba sa zic ca barbatii de aici sunt.
-Ce insinuezi?se incrunta Azura.
-Nu insinuez nimic dulce floare,ti-o spun direct.Daca ai locui aici macar o luna de zile,toti barbatii de pe o raza de 100 de km ar fi rapusi de farmecul tau...Eu recunosc,sunt unul dintre cei captati,glumi el.
Azura voia sa spuna ceva,dar se razgandi.Nu putea scapa de senzatia ca Martos voia sa ii intre pe sub piele.
Peste cateva minute,el o conduse la locul ei.
-Sper la o revedere cat mai grabnica,gingasa doamna,se inclina el.
Mark se apropie de ei.
-Probabil ca ai obosit-o deja cu stilul tau inedit de dans,il ironiza el.
-Frate,recunosc ca dansul nu este unul dintre punctele mele forte,dar imi dau toata silinta sa le multumesc pe doamne,se uita el cu coada ochiului spre Azura.
-Mark,se poate sa mergem acasa?Unchiul mi-a transmis ca a fost convocat de urgenta la o intalnire maine dimineata.
-Desigur.O seara frumoasa,frate...ii arunca el lui Martos conducand-o pe Azura spre iesire.


Zece minute mai tarziu,se aflau in parcul Guvernatorului.Umbrele se alungisera demult,iar Aureka se apropia de asfintit.
-Mark,trebuie sa iti spun ceva...
-Azura,nu este nevoie sa imi spui nimic.Simt,ai uitat ca avem o legatura?Stiu ce gandesti,chiar daca te stradui sa ascunzi gandurile legate de mine,de noi...ii zise el cu regret.
-.........
-Nu esti pregatita,pot sa inteleg asta.
Se apropie de ea si ii lua mana in mana lui.
-Voi astepta pana vei fi pregatita...Dar nu voi renunta! Intelegi, Azura?
Fata il privi cu ochi tristi.
-Ma bucur ca ma intelegi Mark.Timpul este inaintea noastra,nu-i asa?
-Desigur,avem o eternitate la dispozitie,zambi el desi ea il simtea cum se framanta in interior.
-Sa nu ne mai gandim la viitor,prezentul este tot ce conteaza.Sa savuram aceasta clipa,ii zambi Mark.



A doua zi de dimineata,Azura privea prin hubloul navei cum se indeparteaza cu repeziciune de orasul cu domuri albe.Kira statea pe bancheta translucida,adancita in ganduri.
Unchiul Kamos manevra nava,fara sa spuna nimic.
Azura privea in urma cu regret.Aragorul ii placuse,dar odata cu plecarea nu se putea abtine sa nu simta un gust amar...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu