luni, 14 iulie 2014

CAPITOLUL 6-Asfintitul pe Merkana



Azura intra in parcul ce inconjura casa.Se opri pentru un minut sa miroasa frumoasele flori de camoe.Nu o data,le imortalizase in tablourile ei,atunci cand avea ziua dedicata artei.Aureka se apropia de asfintit,atmosfera devenise albastra si la orizont se vedeau limbi de lumina indigo,serpuind.
Intra in apartamentul ei fara sa faca zgomot.Se indrepta direct spre baie.Isi arunca costumul de pe ea in containerul de dezintegrare.
Se indrepta spre fereastra,acolo unde se afla cada de marmura imensa,decorata cu lumanari din ceara de bena,cu miros parfumat.Dadu drumul la apa sa curga,si muzica ambientala incepu sa se auda din tavan,umpland apoi intreaga incapere.
Se aseza in fata oglinzii,contemplandu-se.Isi admira profilul prelung,nasul drept,buzele albastrui si senzuale,soldurile rotunde..Se uita in oglinda si se privi in proprii ochii.Luminitele ei azurii celebre,care ii dadusera si numele.
Se mangaie pe brat,un puf abia perceptibil ii acoperea pielea.Parul ei cenusiu-metalic,aproape alb ii acoperea tot spatele si se revarsa ciufulit,pe umeri si brate.
Intra in cada cu gesturi feline si se abandona apei calde si parfumate.Gandurile ei,pe care le tine de obicei sub control perfect,incepura sa zburde...
Se gandi la Andras,oare ce o fi patit...Nici acum nu reusea sa il contacteze.Se gandi la Mark,blondul cu par lung si ochii patrunzatori.Se gandi ca peste trei asfintituri se va duce in Aragor si va avea parte de putina distractie,dupa atata invatat.
Se gandi la tatal ei,daca s-a intors cumva acasa...Linia telepatica ii sugera ca nu dorea sa fie deranjat,probabil studia unul din manuscrisele lui vechi sau purta o discutie prin videocam cu unchiul Kamos.
Se gandea la Initiere.Oare in ce consta?Oare ce trebuia sa demonstreze?Pentru ce se pregatea de atata amar de vreme?
"Poate imi fac griji mult prea devreme,mai e atat de mult pana la Initiere.Majoritatea nici nu s-au apucat de exercitii.Hotarat lucru,maine trebuie sa ma duc sa il vad pe Intelept".


Resedinta de cristal incepea sa straluceasca,semn ca se apropia crepusculul.Fata azurie mergea spre biblioteca,imbracata intr-o rochie subtire de culoare bleu,purtand in picioare usorii papuci de casa.
-Intra,se auzi vocea lui Enuk inainte ca Azura sa mai apuce sa ciocaneasca.
-Ce faci tata?
-Studiam un protocol draga mea.Mai inainte a sosit si mama ta,a stat ceva mai mult astazi in preajma fratiorului tau.Un pahar de ekolina?
-Da,multumesc.E totul in regula cu fratele meu?
-Da,voia sa se asigure ca parametrii functioneaza normal.Stii cat este de perfectionista,acum cu atat mai mult este si nelinistita,este vorba de copilul nostru.
-Are prea multe pe cap,ar trebui sa il lase pe Erras sa se ocupe de viitorul meu fratior.
Tatal incrunta usor din sprancene,abia perceptibil.
-Se descurca minunat,dar ai dreptate munceste prea mult.Poate reusesti tu sa o mai razgandesti,ca eu n-am nici o sansa.Apropo maine dimineata soseste fratele tau,Kris.A zis ca i-a ajuns vizita la bunici,s-ar putea sa vina cu unchiul inapoi.
-Oh,nu l-am mai vazut pe Kris de 3 luni de zile!exclama Azura.Probabil a fost fascinat de ce a gasit in casa bunicilor de a stat atat.
-Nu numai de asta,unchiul tau l-a dus si pe Enike sa ii viziteze fabrica de arme.A fost fascinat de cristale si de fiintele Mooa.
-A trecut atata timp de cand nu am mai fost pe Enike. Si mi-e dor si de bunici.
-Draga mea,dupa Initiere vei putea sa faci tot ce nu ai apucat sa faci pana acum.Desigur,nimeni nu te opreste sa ii vizitezi .Familia e foarte importanta.
Azura mai lua o inghititura din paharul de cristal,rasfatandu-si papilele gustative cu licoarea albastra efervescenta.
-Asa e tata,dar perioada asta e dificila,va trebui sa aman cateva lucruri.Cu bunica am vorbit prin videocam,dar ar fi altfel sa fiu acolo,la conacul vechi.
Sa ma duc sa zbor pe deasupra padurilor de brad sau sa ma catar in copaci cu Kris.Bine,asta cu cataratul e cam mult...Acum sunt ceva mai mare.
Enuk zambi.
-Niciodata nu esti "prea mare"pentru a face anumite lucruri.Sa iti pastrezi inocenta este o mare realizare,nu trebuie sa ne pierdem niciodata aceasta capacitate.Cata vreme vom vedea lumea prin ochii unui copil,ea va ramane mereu la fel...O oaza de fericire.
-Tu esti fericit,tata?
-Bineinteles.De ce nu as fi?Sunt pentru ca Sunt.Daca ar fi sa enumar motive,as avea mii si mii....O familie frumoasa,o femeie minunata alaturi,patru copii deosebiti si un al cincilea pe drum,prosperitate,o stare de sanatate perfecta...Am toate motivele sa fiu Fericit.
-Nu ai mentionat si profesia,tata.E un motiv important.
-Desigur,dar nu e cel mai important.In capul listei se afla Familia.Si aici ii includem pe toti,parinti,medicii care s-au ocupat de tine,invatatori,profesori,prieteni.
Dar vine vremea cand fiecare trebuie sa isi construiasca propria lui familie,independent de cea pe care o are si asta se poate realiza doar cand iti intalnesti sufletul geaman.Pana atunci,ai cale libera sa experimentezi...Si chiar si dupa aceea.
-Stii parerea mea despre sufletele-gemene,tata.Dar referitor la experimentat am stat si m-am gandit ca pana acum eu nu am avut nici o relatie amoroasa.Daca nu ma insel,Kira cea zburdalnica a avut cel putin cinci.
-Asta nu conteaza draga mea.Asta o faci doar cand simti ca este momentul,cand te simti pregatita sa iti legi emotiile de altcineva,nu conteaza cantitatea ci calitatea.
-Am primit o invitatie de la un anume Mark,pe care l-am intalnit la antrenamente.Nu ii stiu numele de familie,a zis ca tu si tatal lui va cunoasteti.E inalt si blond,bine facut si cu ochii foarte verzi.Locuieste in Aragor aproape de Padurile Fools,din cate mi-a dat de inteles.
-Il cunosc draga,e fiul Guvernatorului si totodata lucreaza pentru Comandament, tatal lui este prietenul meu.
-Adica fiul Guvernatorului planetei Enike?
-Da,draga.Voi doi v-ati intalnit de mai multe ori la noi acasa,cand erati mai mici.Dar probabil nu-ti mai amintesti de el.
-Intr-adevar nu-mi amintesc.Ce mica e lumea,tata.
-Si zici ca Mark te-a invitat in Aragor?Fiica mea are cumva o intalnire?
-O tata,nu e vorba de nici o intalnire.Eu ma duc in vizita,el se duce la cursele de navete.O sa ne intalnim sa imi arate imprejurimile,atat si nimic mai mult.
Enuk mustaci.
-Maine ai ziua creativa,daca nu ma insel.
-Da,o sa ma apuc de lectiile de muzica de dimineata,apoi cred ca ma duc la sala de dans cu Kira,poate ma si antrenez,si poate pictez si un tablou.Nu stiu exact,nu am facut programul la milimetru.
-Hmm,ce lucru atipic pentru tine...Esti cu capul in nori?zambi Enuk.
-Poate putin visatoare,o fi din cauza ca se apropie sezonul ploios,stii ca stare imi induce.
-Mereu ai fost sensibila la schimbarile de temperatura,dar in acest caz vinovatul cred ca este un vlajgan blond,cu parul blond si ochii verzi.
-Tata!
-Gata,gata....nu te mai tachinez.Uite am o carte interesanta pentru tine,o poti citi inainte de culcare.
-Cum se numeste?
-"Structura familiala pe Terra".E foarte interesanta,cred ca o sa-ti placa.
Azura intinse mana spre Enuk si lua o carte groasa,cu coperti maronii din piele.
-Merci tata,ma duc sa ma intind putin.
-Draga tin sa te anunt ca voi fi plecat pentru cateva zile.Ma duc in afara sistemului,am o conferinta in sistemul Utopia,mai multe treburi de rezolvat de fapt, dar nu o sa te plictisesc cu detalii.
-Cateva zile tata?Cu cine mai stau eu de vorba seara?
-Poate o chemi pe Kira sa iti tina de urat.Si apoi maine vine si fratele tau.In lipsa mea,te rog sa ai grija ca robotii sa nu distruga mobila din biblioteca.
-Bine,atunci eu ma duc.
-Ai grija de tine draga,o saruta Enuk.Si...succes cu intalnirea!
Azura deschise gura sa mai zica ceva,dar se razgandi.
-Noapte buna,tata.



Se indrepta spre apartamentul mamei,probabil ca era in dormitor,dupa o zi lunga.
-Intra,draga.
-Te-ai intors mama?Am fost la Institut azi,uite dovada....Si ii arata incheietura.
-Ma bucur ca mi-ai ascultat sfatul draga.Ce mai face Erras?
-Doctorul e bine,mai aratos ca niciodata,rase ea.A intrebat de tine si de tata.
-Cat de politicos din partea lui,sopti Arissa cu o usoara ironie in glas.Maine ce program ai scumpo?
-E ziua creativitatii mama.Am de gand sa pictez toata ziua,sau sa dansez toata ziua,sau sa cant toata ziua...Nu stiu exact,spuse ea exaltata.
-Simte-te libera sa faci ce vrei,nu trebuie sa inveti tot timpul.De fapt, arta mi se pare cea mai inedita metoda prin care se poate invata ceva.Invatarea prin arta si joc se aplica in fiecare zi la Scoala Inocentilor,e uimitor ce rezultate poate genera.
-Te-am auzit azi dimineata cantand la harpa mama,ti-am auzit vocea.Pacat ca nu canti mai des.
-Este timp pentru toate draga.Dar poate tu o sa exploatezi mai des acest talent.Stii si tu de concursul anual de pe Emooa,ai putea participa.
-Poate am sa ma duc.Dar cum de esti asa deschisa la ideea ca eu sa parasesc sistemul nostru?
-Vine o vreme in care cu toate grijile, trebuie sa iti las libertate deplina.Desigur,nu voi inceta niciodata sa ma ingrijorez,asta e treaba unei mame.
Arissa ii lua fata intre palmele ei si i se uita adanc in ochi.
-Esti foarte importanta pentru mine,Azura.Ai fost creata sa faci ceva cu totul special.
-Daca tu sustii asta mama,trebuie sa te cred.
-Nu doar o sustin,o pot si demonstra le nevoie.
Mama surase.Se imbratisara.
-Noapte buna,mama draga.
-Noapte buna.


Azura se indrepta cu pasi usori spre sectorul apartamentului ei,intra in camera si se apropie de fereastra deschisa.Temperatura de afara scazuse putin,dar nu voia sa inchida fereastra,se puse in pervaz cu mainile intinse afara si inspira parfumul de camoe ce venea din parc.
La orizont cerul devenise de un indigo stralucitor iar limbi violet serpuiau salbatic.Aureka apusese.Nu departe se auzea oceanul fosnind.
Se puse in pat si deschise cartea la o pagina oarecare.
"Termenul de familie este gresit inteles pe Terra.Membrii ei sunt siliti sa stea impreuna pe considerente sociale si materiale,desi de cele mai multe ori nu exista afinitati vizibile intre ei.Convietuirea nu se face urmarindu-se bunastarea fiecarui membru al ei,familia este tratata ca un intreg dar acest lucru afecteaza individualitatea fiecarei fiinte,copiii fiind cei mai expusi.Membrii unei familii se cunosc la nivel de suflet,dar pentru ca lectiile pe care trebuie sa le invete fiecare difera,apar conflictele.In cazuri severe,uitarea in care sunt scufundati mare parte din pamanteni ii poate face sa uite de legatura de suflet cu familia lor biologica,sa se urasca intre ei si sa comita atrocitati unul impotriva celuilalt,actiuni de acest fel finalizandu-se chiar cu distrugerea corpului fizic ,un grav prejudiciu adus acelui suflet dar si Universului,violandu-se una din cele mai importante legi,ceea ce va duce inevitabil la crearea karmei.
Patriarhatul este majoritar,societatea este condusa in procent de 90%de reprezentantii sexului masculin,ceea ce ar putea fi un motiv pentru decadenta acestei lumi.Femeia este doar un cetatean de mana a doua in aceasta lume,abilitatile ei nemaipomenite nefiind niciodata valorificate,ba dimpotriva chiar descurajate si in cazuri severe suprimate,acest lucru sfidand logica.
......
Parintii sunt ferm convinsi ca ei stiu ce este mai bine pentru copilul lor,desi acest lucru este eronat.Pregatirea se face in Scoli Publice,sub obladuirea unor profesori care nu au destula competente pentru a se educa asa cum ar trebui un suflet Inocent.Copiilor li se inoculeaza ideea de materialism,fara sa se aduca in discutie capacitatile lor parapshice latente.Chiar daca un copil manifesta asemenea aplecari,educatia,scoala si chiar parintii sai vor contribui la uitarea totala a lor.Cu alte cuvinte,copilul nu va sti niciodata care i-a fost potentialul si se va pierde in lumea materiala."

Putin mai tarziu,se facuse noapte.Stelele licareau pe cer,ca nestemate albe.Vantul adia usor imprastiind parfum de flori,iar temperatura scazu putin mai mult.
Obosita,Azura inchise fereastra si se retrase in pat.
Se cuibari in el si peste putin timp camera isi regla din nou temperatura,ajungand la stadiul optim pentru dormit.Intunericul coborase brusc,trecuse deja o ora de la asfintit.Isi cauta pozitia cea mai confortabila,dar nu se putea linisti,ceva fremata in interiorul ei.
"Pentru ce mai am bratara asta,vad ca nu-mi foloseste la nimic"se gandi.
Incerca sa se relaxeze,apasa un buton aflat pe perete si camera se umplu de muzica calmanta.Nici nu-si dadu seama cand adormi.
Sus pe cer,Nicene rasarise daruind cu ingaduinta lumina aurie peste Merkana.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu