luni, 14 iulie 2014

CAPITOLUL 15-Discordie intre frati


Fata cu ochi bleu se afla din nou in sala de luat masa,impreuna cu Guvernatorul,fiul acestuia si Unchiul Kamos.
-Draga mea Azura,ce zici,ai sa mai revii in Aragor?o intreba el cu blandete.
Azura scoase nasul din pocalul cu bautura.
-Sunt sanse mari unchiule,clipi ea.Pana acum pot sa zic ca mi-a creat o puternica impresie.Nu pot sa zic ca m-a cucerit,pentru ca deja sunt cucerita de orasul nostru.
-Deci Zathora este pe primul loc in inima ta,conchise Guvernatorul.Nu as sta atat de sigur in pareri,mai stai la noi o saptamana si va trebui inevitabil sa il adaugi pe lista preferintelor.
Azura zambi.
-Mark ai apucat sa duci fata la dans?
-Inca nu tata,dar vom merge diseara.
-Nu trebuie sa rateze asa ceva Mark,sa ai grija de asta.Apropo,fratele tau m-a anuntat prin videocam ca ajunge aici intr-o ora.Si-a luat o scurta vacanta,tocmai s-a intors din misiunea aceea dificila pe care a avut-o in sistemul Edorazz.
-Chiar tata?Ma bucur foarte mult,de cand nu am mai stat noi trei la povesti nemuritoare in biblioteca...
Guvernatorul ii facu cu ochiul.
-Cu ocazia asta o sa i-l prezentam Azurei.Sper insa ca nu o sa se apuce sa ii impuie capul (si nu doar ei,ci si noua)cu detalii tehnice...Stii Azura, Martos are obiceiul sa ne descrie fiecare nava-mama pe care a pilotat-o.Avand in vedere ca unele nave au si 3000 de km latime,iti dai seama cate compartimente are...
Azura surase.
-Nu ma deranjeaza defel detaliile tehnice Guvernatorule...pardon Ennus.
-Perfect atunci,inseamna ca Martos va gasi in tine o potentiala victima a efuziunilor lui...tehnice.Ca sa scapi,prefa-te ca il asculti cu atentie si la un moment dat va obosi.
Kamos si Mark rasera.

Se auzi un zgomot in holul de la intrare.Usa salonului culisa usor si un barbat intra cu gesturi avantate,cu mantia lasata pe spate.
-Martos,ai sosit......exclama Guvernatorul.Nu ma asteptam asa de repede.Vino sa iti prezint invitatii mei.
Mark se apropie de strain si se imbratisara.
-Domnul din fata ta este Kamos,cred ca ti-l mai aduci aminte totusi, desi erai mic.
-Sabah-Ra,Comandante se pronunta el si Kamos ii intoarse salutul.
-In partea opusa se afla incantatoarea lui nepoata,Azura.
-Sabah-Ra,se inclina el usor privind-o in ochi.
Martos semana destul de tare cu fratele sau,avea pielea la fel de alba, dar parul ii era sur si ceva mai scurt si ochii negri,mostenire de la tatal sau.
-Sabah-Mikra-Ra,isi duse Azura mana stravezie in dreptul inimii.
Peste cateva minute,discutia era in toi.Cei patru barbati se intinsesera la vorba,principalele subiecte abordate fiind navele-mama,tehnologia cristalelor,androizii de lupta,sistemele de propulsie si alte asemenea.
Azura ii asculta cu atentie,simtindu-se iar in minoritate.Martos efectua gesturi largi cu mainile,explicand plin de emfaza cum era compartimentata ultima nava-mama pe care o pilotase,iar din cand in cand arunca cate o privire in ochii Azurei.Prins in discutia cu tatal sau,Mark nu observase.
-As putea sa spun ca cea mai mare nava pilotata a fost aceasta,dar as minti.Imi amintesc cand am fost ultima oara pe Enione,hangarul de navete era atat de mare incat toata casa noastra ar fi incaput in el,cu tot cu parc.
Guvernatorul surase,aruncand o privire complice Azurei.
-Sunt sigur ca multe misiuni si mai importante te asteapta fiule.Dar va trebui sa te gandesti pana una alta si la viitor...Nu te casatori cu Comandamentul cum am facut eu,ca nu e de bine.Intotdeauna sa iti lasa o portita de scapare,glumi el.
-Tata,nu as putea gasi pe lume ceva mai potrivit pentru mine.La mine profesia are intaietate,si apoi femeile,arunca el privind-o iar pe Azura.
-Ahh femeile,sopti Guvernatorul.Nu poti sa te legi de ele ca s-ar putea sa nu te mai poti dezlega.Asta e o treaba spinoasa,nu-i asa Kamos?
Mark rase si se uita cu coada ochiului spre fata azurie,iar ea ii intoarse zambetul.
Martos inregistra atent schimbul de priviri.
-Copii,eu sunt obosit,zise Ennus.Cred ca eu si Kamos,ca niste batrani ce suntem, ne retragem in biblioteca sa punem planeta la cale.Voi mergeti si distrati-va.
Cei doi parasira incaperea.
-Ma gandesc ca i-ai aratat deja sala de dans Azurei,nu-i asa frate?se intoarse el spre Mark.
-De vazut a vazut-o,dar nu am avut onoarea primului dans.
-Nu se poate ,trebuie sa ii arati neaparat cum pulseaza inima orasului.
-Deocamdata am dorit sa vad cum pulseaza inima naturii si am vizitat Fools,replica Azura.
-Ati vizitat deja Fools?Interesant.Probabil ca si Stanca Rosie,acestea doua vin la pachet.
-Acesta nu mai e domeniul tau deja,replica Mark putin amuzat,putin ironic.
-Nu ai crede,dar in anii petrecuti in Comandament am invatat sa imi ascult mai mult si latura feminina.Regimul de viata foarte dur, e cateodata o povara,asa ca un apus in Aragor s-ar putea sa scoata la iveala poetul din mine,tinut la colt pana acum.
-Aceasta ar fi chiar distractiv,poate imi reciti si mie o poezie in aceasta seara,rase Mark.
-Draga frate,te avertizez ca nu mi-am schimbat gusturile si in continuare prefer sa recit versuri femeilor.Poate ca imi vei permite sa iti soptesc cateva pe inserat,Azura.
Mark tresari ca muscat de sarpe si se uita putin amenintator la fratele lui.Acesta se prefacu ca nu ii vede privirea si se concentra asupra fetei.
-Nu as dori sa stau in calea dorintei tale,Comandante,il ironiza ea.
-Hmm,ce avem aici?Un lucru frumos spus intr-un mod care ma avertizeaza sa stau la locul meu,rase el.O sa ma prefac ca nu am sesizat avertizarea si o sa-mi urmaresc scopul in continuare.
-Iti place sa incalci liberul arbitru al altei persoane,Comandante?continua ea sa il ironizeze.
-Nicidecum,incantatoare fiinta.Dar nu ma pot abtine sa nu ma bag acolo unde simt provocare.Iar tu ma provoci discret.
-Daca voiam sa te provoc,as fi facut-o in sala de scrima.
-Hmm,duritate ascunsa sub un aspect delicat.Ma dau in vant dupa asemenea combinatie.Nu ma pot opri pana nu le descopar pe amandoua.
Mark ii privea fara sa scoata o vorba.
-S-ar putea ca aspectul meu brutal sa nu te incite absolut deloc,replica ea si mai intepata.
-Dimpotriva gingasa doamna,s-ar putea sa ma atraga si mai tare.Frate,unde ai ascuns-o pana acum?E o fata strasnica.
Mark rase,Azura isi indrepta privirea in alta parte.
-Nu am ascuns-o eu ,ea a stat ascunsa ca o nestemata in apele lui Tetfta.
De-ajuns!Azura simtea ca nu poate asculta mai mult,aerul competitiv al celor doi o enerva,simtindu-se ca un trofeu.
-Ma scuzati,dar ma indrept spre apartamentul meu sa ma odihnesc,sunt putin obosita.
Cei doi barbati se ridicara,iar Azura parasi sala.

....
-Frate,trebuie sa iti marturisesc ca ma atrage foarte mult aceasta fata.E o perla rara intr-adevar si mi-ar place sa o admir mai de aproape.
Mark izbucni.Se ridica de la masa si isi sprijini mainile de ea.
-Poate nu ai observat...frate,ca am pomenit de Padurile Fools.Eu si Azura deja am creat o Legatura.Unul in plus ar strica.
Martos rase.
-Traim intr-o lume libera,in care legaturile se fac si se desfac mai repede decat se schimba sezoanele.Aceasta femeie are nevoie de un barbat matur alaturi de ea,care va sti sa ii intuiasca dorintele cele mai intime.
-Si ti se pare ca tu ai fi cel mai calificat sa faci aceasta?ridica tonul Mark.
-Usurel frate,nu te impancienta.Nu,nu mi se pare ca sunt cel mai calificat,sunt sigur ca sunt cel mai calificat.
Ochii lui Mark aruncau fulgere verzi,iar pumnul lui izbi cu furie masa,doborand un pahar de cristal.In aceeasi secunda,Martos se ridica in picioare.
-Mi se pare ca te intinzi cam mult Martos.Locul tau nu este intre mine si Azura.
-Dar cine a zis ca tu detii un act de proprietate care iti da vreun drept imuabil asupra ei?Ea este o fiinta libera,si daca o sa doreasca sa aiba doua legaturi in acelasi timp,cine esti tu sa o opresti?
-Intr-adevar,esti tare increzator,dar Azura este interesata de mine momentan.Nu cred ca vrea sa isi complice viata si in plus nu este deloc atrasa de tine,te-a tinut numai in intepaturi.
-Toate la timpul lor ,replica Martos tantos.Faptul ca ma ironizeaza arata ca ma place,stii si tu ca femeile cand spun"Nu"de fapt inseamna "Da".
Mark incerca sa se stapaneasca...Isi aminti de scena din Padurile Fools,de cuvintele Azurei"Nu,nu te las sa imi intri in minte..."si de gesturile fierbinti de dupa.
Isi stranse pumnii.Infatuarea fratelui sau nu ii placea absolut deloc.
-Cred ca ar fi mai bine sa plec.Nu de alta,dar ma tem sa nu incepem sa ne duelam prin sala de mese,rase Martos.In privinta fetei,timpul o sa decida ce va fi si desigur...farmecul meu personal.
Martos parasi incaperea la fel de vijelios de cum intrase.Fratele sau mai tanar ramase in aceeasi pozitie,cu mainile sprijinite de masa.In jurul lui cei doi roboti-casnici adunau cioburile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu