luni, 14 iulie 2014

CAPITOLUL 30-Cei doi frati




Fata se indrepta ca de obicei spre locuinta scunda a Inteleptului si il gasi meditand in fata casei pe o rogojina;ca si cand ar fi simtit ca vine,acesta iesi din transa si se ridica,apoi isi aranja toga galbena si isi pregati un zambet la fel de auriu ca si imbracamintea lui.Azura il privi curioasa,asa cum obisnuia de fel,intrebandu-se oare ce varsta are acesta in realitate;uneori parea de 35 de ani,alteori de 60,in functie de circumstante,dar expresia fetei lui era intr-o continua schimbare,iar parul lui cenusiu incepea sa fie tot mai alb,in vreme ce ochii albastri taiosi capatasera o nuanta inchisa.Pe cand se apropia de el,se intreba oare de unde provine ,oare unde ii este familia si ce alte preocupari mai are in afara de o pregati pe ea;niciodata nu aflase raspunsul la aceste intrebari,pentru ca fusese intotdeauna zgarcit cu informatiile si oricum nu indraznea sa il intrebe acest lucru,nici macar la nivel mental.Nu ii cunostea nici macar numele,desi fusese prezent inca din prima ei copilarie.
-Bine ai venit,invatacelule....zambi el,ca si cand abia se despartisera.
-Bine te-am regasit Inteleptule.Ce avem astazi in plan?
-Dupa cum te percep acum,se petrec multe framantari in interiorul tau si as vrea sa te ajut daca se poate,sa scapi de blocaje.
Azura respira adanc,simtindu-se ciudat de usurata;in sfarsit putea sa ii spuna cuiva in mod sincer ce simtea,unei persoane din afara familiei,care putea fi impartiala.Totodata,se simtea ciudat pentru ca prezenta Inteleptului ii era mereu confortabila si putea sa ii spuna lucruri pe care nu indraznea sa le spuna nici macar parintilor.
-Nu te simti vinovata,auzi vocea lui joasa,tainica.Este firesc sa nu doresti sa impartasesti tulburarile inimii cu parintii ci sa le discuti cu prietenii sau cu o persoana din afara familiei,pentru a nu te simti invadata.
Azura se mira inca o data cu cata acuratete ii citea gandurile,si nu mai amana momentul confesiunii,cum il numea ea in gluma.Dupa ce il puse la curent cu ce se intamplase,se simti mult mai increzatoare si avea impresia unei sustineri tacite.Invatatorul intra in casa sferica si iesi aducandu-i o bratara subtire,pe care i-o prinse de incheietura mainii stangi.
-Pentru reglarea campurilor emotionale.Este firesc sa simti ceea ce simti,dar nu trebuie sa lasi acest lucru sa te perturbe,pentru ca acum mai mult ca niciodata ai nevoie sa fii centrata in interior,sa fii echilibrata si sa iti infrunti temerile,altfel Initierea ti-ar putea aduce daune grave.
-Ce vrei sa spui cu asta?ridica ea capul mirata.
El zambi abia perceptibil.
-Nu am voie sa dau detalii pentru ca asa este obiceiul de secole,dar iti pot spune ca realitatea asa cum o vezi acum va fi distorsionata pentru tine in timpul Initierii si va trebui sa-ti pastrezi maxim de luciditate si stapanire,pentru a reusi sa vii inapoi de unde o sa te ducem.
-Vorbesti la plural...Va mai fi cineva alaturi de tine atunci cand voi avea eu examenul?
-Da,preoteasa din Templul Soarelui,din orasul nostru vecin,Hommus.Oricum,locul,momentul exact si metoda prin care vei fi testata iti vor ramane ascunse,altfel nu s-ar mai numi examen.
-Din cate stiu,fiecare dintre noi vom avea examenul in functie de ceea ce avem de infruntat in noi.
-Asa este,examenele sunt concepute de Intelepti in functie de ceea ce invatacelul are de reparat,de infruntat,de inteles.Ii vor fi testate punctele slabe si impinse la limita,va fi pus in dificultate pentru a vedea cum se descurca si cat de stapan este pe el.In lumea iluziilor si aparentelor,e usor sa fii pacalit.Nu uita,si aceasta lume in care traim noi nu este mai mult decat unul din visele cosmice ale Creatorului.Ce trebuie sa nu uiti este faptul ca iubirea este cheia pentru aducere-inapoi,inima va sti mereu drumul spre casa,ea nu poate fi amnezica chiar daca ratiunea poate fi pacalita.
-Iubirea este cheia pentru aducere-inapoi...Dar ce anume trebuie sa imi aduc aminte?intreba ea curioasa.Oare sunt pregatita pentru asta?murmura ca pentru sine.
-Cand esti pregatita,eu voi sti,de asta sa nu te indoiesti.Toate la timpul lor;acum hai sa meditam.
Pana soarele incepu sa dea in crepuscul,fata se intinse pe o pernuta brodata alaturi de Intelept,iar acesta reduse lumina in locuinta lui sferica,si o ghida mai departe cu aceeasi voce molcoma,prin labirintul mintii ei.


Inserarea incepea sa se simta in aer si fata se indrepta cu pasi repezi spre casa,simtindu-se mai relaxata acum si mai impacata;probabil ca bratara avea si mai multe virturi decat cele enumerate de invatatorul ei.Intra in biblioteca,tragand usa grea in urma ei si dadu peste Enuk,care tocmai strangea niste coli ingalbenite de vreme de pe biroul lui masiv.
-Ce faci tata,iar muncesti?
-Ce de obicei draga,sunt sechestrat la birou si in fata videocamului;unde s-au dus oare vremurile eroice,presarate de aventuri la marginea sistemului?rase el nostalgic.Deja ma gandesc la vizita pe care i-o vom face unchiului tau Kamos,sa mai luam nitel aer de pe Enoa.Nu-i asa ca ne-ar prii?
-Vai tata,imi e asa de dor sa vad casa unchiului si sa hoinaresc prin padurea de brazi,sa citesc langa lac si sa facem excursii pe munte.Si apoi cred ca nu am vazut-o pe matusa mea de ani de zile,nu se mai intoarce din misiunea aceea?Am impresia ca unchiul e din ce in ce mai abatut din cauza lipsei ei.
-Kamos e obisnuit cu absenta ei indelungata si viceversa;sti ca familia noastra are legaturi trainice cu Federatia,care nu pot fi slabite prea usor,asa ca familia ramane de obicei in plan secund.Ei ,ce sa ii faci,Kamos este inca tanar asa ca are tot timpul in fata sa se ocupe si de familie.
-Halal tanar tata,are aproape 200 de ani merkanieni,rase ea.
-O nimica toata la scara galactica scumpa mea.
-La noi se resimte totusi,pentru ca nu se atinge decat maxim 1200 de ani,deci toate au un final pana la urma.
Enuk se intinse pe sofa si ii facu semn sa se aseze langa el.
-Nu exista un lucru care sa aiba vreo finalitate Azura;pur si simplu vom trece intr-un plan superior atunci cand va sosi vremea.
-Si daca vremea voastra soseste inainte de a mea?se bosumfla ea.Cum o sa pot trai eu aici fara voi?
-Simplu,stai pana ti se termina sejurul si apoi ni te alaturi in sferele superioare;nu uita ca vom tine permanent legatura,chiar daca vom fi alcatuiti din alta substanta,mai subtila.Dar sa nu vorbim de vremuri asa de indepartate draga;mai bine spune-mi ce e cu bratara de la mana,zambi el misterios.
-Cadou de la Intelept,pentru armonizarea campului emotional,ca il am cam perturbat in ultima vreme.
-Dragostea asta...ofta Enuk melodramatic.
Azura tresari...De unde ar fi putut banui el acest lucru?Doar isi ascunsese gandurile cu grija in ceea ce privea acest subiect.Isi aminti totusi ca parintii ei erau plini de surprize,iar in marea majoritate a timpului secretomania era la ea acasa.Isi ridica capul de pe umarul tatalui ei,uitandu-se la sclipirea parului sau aproape alb.
-Te-ai gandit sa iti schimbi culoarea parului?glumi ea.
-E din cauza acestui sezon ploios care scoate in evidenta tot felul de reflexii,se scuza el.Oricum,mamei tale ii place.
-Cum sa nu ii placa?De la inceput cred ca a fost fermecata.
-Nu te gandi draga mea ca am ajuns asa usor la inima ei,a fost o adevarata aventura sa ajung macar in proximitatea casei ei,sa o duc la cate o plimbare pe inserat si sa ii ofer cate un trandafir.E o fire puternica mama ta,nu s-a lasat ea sedusa asa usor de veleitatile mele de poet.
-Chiar asa tata,cum ai cucerit-o pana la urma?
-M-am aratat serios si responsabil,rase el.Ea aprecia foarte mult punctualitatea,seriozitatea si vorbele spuse la momentul potrivit;in marea majoritate a timpului cuvintele erau de prisos,pentru ca ne intelegeam la un nivel profund,transcendental.Nu era nevoie de niste cuvinte palide ca sa exprime ceea ce simteam.Nu ai nevoie de artificii atunci cand iti intalnesti Perechea...
-A durat mult pana ai intalnit-o?
-Din fericire,nu foarte mult,circumstantele s-au aranjat in asa fel incat sa avem prieteni comuni,si desi mama ta locuia departe de noi,s-a intamplat sa vina la Zathora atunci cand s-a organizat un mare bal;ce am aflat cu stupoare dupa aceea era ca parintii nostri se cunosteau si au cam fortat ei mana destinului ca sa zic asa,intuind ca ne-am potrivi de minune.Asa ca atunci cand am vazut-o intrand in sala de bal in rochia ei violet,am inlemnit pe data.
-Sunt sigura ca nimeni nu te-a mai surprins asa,rase Azura.
-Era si este cea mai frumoasa fiinta pe care am vazut-o vreodata;si oricat sunt eu de pretentios,in acel moment am stiut ca EA este,Perechea mea pe care o tot asteptasem;dar desigur,a durat o vreme pana am intrat in gratiile ei,ca pereche-nepereche,femeile sunt obisnuite sa te testeze,altfel nu sunt multumite,rase Enuk.
-Sa inteleg ca se juca nitel cu tine mama.Hmm,nu m-as fi gandit la asta,ea e atat de serioasa...
-Serioasa in lucruri serioase,dar eu am avut ocazia sa ii cunosc si latura aventuroasa,zambi el.
-Abia astept sa vad si eu latura aventuroasa la ea,ca din cate vad vrea sa ma faca sa raman pe Merkana,desi stie prea bine ca eu tanjesc sa plec in alte locuri.
-O sa intelegi si tu cum se simte cand vei avea proprii copii;indiferent cat timp va trece ea va ramane tot mama ta si va continua sa se ingrijoreze.Ce conteaza ca o va face toata eternitatea?
-Da,chiar asa...Ce conteaza?rase fata.Dar mi se pare cam mult totusi.
-Cum te mai intelegi cu Andras?
Azura tresari din nou.Tatal parea ca stie cam prea multe;oare ii spusese Inteleptul ceva?Scutura din cap;nu avea cum,el nu se ocupa cu asa lucruri frivole.Atunci,sa ii fi spus Andras?Si asta pica,pentru ca Andras nu facea confesiuni nimanui,cu atat mai putin tatalui ei,desi il cunostea dintotdeauna.
-Sa zicem ca avem o relatie cam tensionata;nu stiu exact ce vrea Andras de la mine.
-Este atat de evident draga ce nutreste pentru tine...rase Enuk.
-Ce insinuezi?se stramba Azura,privindu-l atent.
-Limba imi este ferecata,nu mai spun nimic in plus.
-Ai luat o decizie inteleapta,se inveseli fata brusc si il mangaie fruntea inalta,apoi parul pieptanat pe spate.
-Bunica te asteapta in sala de muzica.
-Atunci ma duc sa vad cu ce ma mai incanta;poate mai storc de la ea niscaiva informatii,ca voi sunteti plini se mister,insinua ea in directia lui.
Tatal zambi subtire,fara sa infirme sau sa confirme spusele ei.
-Spor la treaba,tata.
-Spor si tie la "stors"de informatii,zambi el din nou.
Azura trase dupa ea usa grea din lemn de pike.




Nu ar fi putut spune cum treceau zilele.Diminetile ii erau ocupate cu antrenamentele,dupa-amiezile si le petrecea pregatindu-se cu Inteleptul,iar seara citea in biblioteca de acasa,langa semineul ce adapostea flacarile albastre;abia mai avea timp sa vorbeasca cu Kyra la videocam,desi se afla la doar cateva case distanta.In aer se simtea un freamat mare iar sezonul ploios luase in stapanire planeta,aurorele imbogatind cerul la fiecare rasarit sau apus.Studentii petreceau mai mult timp ca niciodata in Universitate,in laboratoare sau biosfere,antrenandu-se,executand operatii complicate sau experimente stiintifice,iar vremea pentru ca Inocentii sa fie scosi din incubatoare se apropia cu repeziciune.
Intr-o dimineata care se prevedea la fel ca si celelalte,linistea familiei fu intrerupta de un zgomot la usa de la intrare.Azura lasa coktailul pe masa si urma unda hipnotica care o conduse pe hol.Il zari pe Andras,cu parul fluturand in vant,cu mantia albastra lasata pe spate,imbracat cu o roba neagra incinsa cu o centura lata.Hotararea lui paru ca se mai disipa,cand zari chipul fetei in fata usii.
-Buna dimineata,Azura.
-Buna si tie,Andras.E totul in regula?il cerceta ea scrutator.
-Nu as putea spune,am sentimente amestecate si m-am gandit sa te vad ca sa mi le clarific.
Fata cobora scarile si se apropie mai mult de el,apoi ii puse mainile pe umeri.Andras ii stranse mainile cu afectiune,lipindu-le apoi de pieptul lui.
-Am avut niste vise urate toate noaptea,cred ca sunt atacat energetic si asta nu-mi suna a bine,tocmai acum inainte de Initiere.
-Hai sa ne plimbam prin parc.
Se indreptara spre o zona cu arbori uriasi,care ascundeau resedinta de privirile curiosilor.
-Am visat o chestie ciudata in legatura cu tine;te vedeam undeva inchisa intr-un tub cilindric transparent,si tu pluteai in acel lichid din tub,parand ca te zbati sa scapi.Nu a fost doar un vis Azura,sunt sigur de asta,mai degraba un crampei din viitor,ceva foarte amenintator pentru viata ta.
-Sunt sigura ca sunt anumite temeri ale tale,care acum incep sa iasa la iveala,incerca ea sa il linisteasca.
Andras se aseza mai bine pe banca,apoi ii prinse ganditor mana intr-a lui.
-Stii bine ca nu as suporta sa ti se intample ceva,adauga el apoi isi plimba degetele peste liniile fine din palma ei.
Fata incerca sa schimbe subiectul si isi retrase mana discret,privind in ochii intunecati ai lui Andras.Indarjirea pe care o vazuse in ei,in seara balului mascat parea ca se mai potolise,fiind inlocuita acum de o vadita ingrijorare.
-Nu stiu ce m-a apucat ieri seara...se confesa el.
-Nu mai conteaza asta...
-Ba conteaza,intari el.Am fost de-a dreptul mocofan si am uitat toate bunele maniere.Cred ca eram putin sub influenta licorii pe care mi-a oferit-o robotul,dar asta e o scuza patetica.Mai degraba as zice ca eram putin ranit in amorul propriu.
-Sa nu-mi zici ca ti-am atins cumva mandria ta cea mare,rase fata.
Andras se mai destinse putin,si isi relua tonul glumet,pe care il cunostea atat de bine.
-Nu ai tu privilegiul asta...Inca.Dar trebuie sa recunosc ca unele actiuni ale tale,ma lovesc drept in inima,zise el si isi duse mana la piept.
-Incepi sa semeni cu acel Andras pe care il cunosc eu;ingrijorarea nu te prinde deloc sa stii,iti comprima trasaturile si arati de parca ai fi mancat aguride.
Andras ii prinse fata in mainile lui si o privi in ochi amuzat,apoi se indrepta cu buzele spre ea;fata se panica si isi feri privirea,iar el o saruta frateste pe frunte.
-Cum sa nu imi fac griji pentru surioara mea de cuva?Chiar daca ea intre timp a crescut si a invatat sa foloseasca sageti otravite pe pielea mea,rase el apoi ii dadu drumul.
-Fii multumit ca ai pielea tabacita,altfel cum ai rezista?il tachina ea,privind in jos.
-Mergem la centru?Am chef de un duel scurt,ca dupa aceea mai am si alte treburi.
-M-ai prins cu coktailul in gura,murmura ea.Vino in casa pana ma schimb eu.
Barbatul o urma,privind languros in urma ei si emitand ganduri nepotrivite;Azura le simti dar se prefacu ca nu le pricepe si ii indica bucataria.Acesta se indrepta mustacind si incepu sa povesteasca cu Kris si ceilalti membri ai familiei.

Peste 20 de minute,cei doi transpirau din greu lovind in sacii de box,apoi se antrenara fiecare cu cate doi oponenti,Azura cu un barbat inalt si bine facut,iar Andras cu o femeie mladioasa, care se misca ca pestele in apa.Dupa terminarea antrenamentului,cei doi se inclinara apoi barbatul inalt rupse tacerea.
-Eu sunt Orin iar ea este sora mea,Almeea.
-Eu sunt Andras iar ea Azura.
-Azura Allazar?intreba strainul.
Fata isi sterse fruntea,apoi se uita la el.
-Da,eu sunt.
-Il cunosc bine pe unchiul tau,Kamos,a venit deseori in Aragor.Vorbeam cu sora mea mai devreme si ne intrebam daca ati accepta sa veniti la concursul de saptamana viitoare.
-Te referi la concursul de scrima?intreba Andras.
-Da,si ma gandeam ca poate doriti sa participati.Eu fac parte dintre organizatorii evenimentului.
-Inteleg,doresti sa ii recrutezi pe cei mai buni,mustaci Andras.In acest caz nu dorim sa fim nepoliticosi,asa ca vom accepta invitatia,nu-i asa Azura?Chiar daca poate ea nu va participa,arunca el.
-Cine a zis ca nu particip?Ba chiar mi-ar face placere,intari Azura si ridica barbia cu mandrie.
Simti unda vesela din capul ei si il simti pe Andras,abia stapanindu-se sa nu rada.Apoi acesta isi indrepta atentia spre sora celui care se numea Orin si Azura simti unda de admiratie din partea lui.
Cei doi frati semanau ca doua picaturi de apa.Inalti,cu parul blond si ochii albastrii,cu fata prelunga,pometii lati si nasul subtire,imbracati in costume albe,cu aceeasi expresie de vie curiozitate pe chip."Probabil Pleiadieni"se gandi Azura.
-In acest caz,ne intalnim peste trei zile in Aragor,se pronunta barbatul,privind la fata cu piele albastruie.Pana atunci,poate imi faci onoarea de a ma invata cateva miscari,se adresa el Azurei.
-Desigur,spuse ea aruncand o privire in directia lui Andras,care parea in mod ciudat atras de chipul Almeei.
Azura lua pozitia de lupta,privind cu coada ochiului cum fratele ei de incubator se apropie de iesirea din sala,in compania fetei cu plete aurii.
Isi trase vizorul pe ochi si ataca cu putere iar sabiile scrasnira.Ascuns vederii ei,Orin o privea cu admiratie prin vizorul cu zabrele negre si o ataca furios la randu-i,apoi se inalta in aer.Fata il urma,fara sa se lase intimidata,levitand deasupra podelei inchise la culoare.
Reflexiile sabiilor se zareau puternic si o raza de lumina se plimba pe luciul uneia dintre ele,orbind-o pe fata;incerca sa se apere,dar strainul profita de mica sansa oferita de soarta,si o ataca fulgerator,ea se feri in incercarea de a evita lovitura si sfarsi pe podea,rostogolindu-se.Simti o durere ascutita in umar,in acelasi umar in care avusese rana provocata de lupul de desert.Se ridica de pe jos,tocmai la timp si ataca cu furie,ignorand durerea.Zari o ceata usoara in fata ei si stranse din dinti si din ochi,continuand duelul dar durerea se incapatana si se clatina;barbatul observa ca ceva nu era in regula si o prinse,inainte de a se dezechilibra.
-Te-ai lovit in cadere,asa este?zise el si isi trase casca de pe cap.
Fata simti cum incepe sa transpire si avea un tremur imperceptibil in umar.
-Vino,sa mergem la refacere,ii sopti el si o sprijini.
Instructorul vazu situatia si se indrepta spre cei doi.
-Este totul in regula,Azura?
-Da,m-am accidentat putin in cadere,stralucirea lamei m-a orbit.
Instructorul ii pipai umarul iar fata se stramba.
-S-ar putea sa fie fracturat,du-o cat mai repede la regenerator,ii indica acesta lui Orin.
Peste cateva minute,Azura sta intinsa intr-un sarcofag negru,iar lumina verzuie i se plimba pe corp,la fel ca valurile oceanului.Barbatul statea langa ea,nedezlipindu-si privirea de chipul ei.
-Este numai vina mea,ar fi trebuit sa ramanem la sol.
-Nu este vina nimanui,a fost un accident,se pronunta fata.Si te rog nu ma cocolosi,nu te uita ca sunt femeie,pentru ca asta nu are nici o relevanta.
Acesta zambi.
-Am fost educat sa ma comport gentil cu doamnele si sa nu le ating nici cu o floare,asa ca acum ma simt cam bizar,cand vad ca suferi din pricina mea.
-Te asigur ca poti sa ma atingi si cu un pumn,asta daca vei ajunge cumva in proximitatea fetei mele...rase ea.
-Intentiile mele sunt foarte departe de asa ceva.Mai degraba as dori sa fiu in proximitatea fetei tale pentru a-ti sopti vorbe dulci la ureche...
-In acest caz,ti-ai ales persoana gresita,surase ea si deschise capacul sarcofagului.
-Acum,ca sa nu te mai simti vinovat,pot sa-ti spun ca ma simt excelent.
-Vinovatia insa persista si chiar as vrea sa ma revansez,zambi acesta subtire.Da-mi voie sa te invit la mine acasa,atunci cand vei veni la concurs.Iti promit ca nu ai sa regreti ospitalitatea pleiadienilor.
-Va trebui sa vin insotita,pentru ca nu am trecut inca pragul maturitatii.
-Ciudat,esti una dintre cele mai mature persoane pe care le-am intalnit.In acest caz,te poate insoti prietenul tau Andras.
-O sa vorbesc cu el sa vad ce zice.
-A,sunt convins ca Almeea l-a convins deja,are ea darul de a scoate de la o fiinta exact ceea ce-si doreste.Presupun ca acum deja isi fac planuri pentru urmatoarele zile.Sora mea se misca repede,rase el.
-Interesant,murmura ea...
-Vreau sa ma asigur totusi ca nu intervin intre tine si prietenul tau...
-A,stai linistit,dadu ea din mana.Andras este ca un frate pentru mine,nu ai unde sa intervii.
-Excelent,in acest caz ne intalnim in Aragor.Imi poti da te rog codul tau,ca sa te pot contacta prin videocam?
-Sigur.

Cei doi iesira din sala de antrenamente,si se apropiara de prima banca,acolo de unde Almeea ii facea semne barbatului blond.Pe masura ce se apropiau,Azura ii auzea clar cum povesteau galagios si il vedea pe Andras razand nevoie-mare.Se intreba oare ce ii spunea femeia atat de interesant si fata i se crispa usor,fara sa mai observe ca intre timp, fratele acesteia o studia atent.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu