luni, 14 iulie 2014

CAPITOLUL 4-Gena de razboinic



Cand proiectia se termina,Azura o atinse pe nas de cateva ori si o smuci.........Kira facu ochii mari,mari nestiind unde se afla.Parasira Biblioteca,afara vremea era superba,numai buna sa te plimbi.
-N-am mai patit asa ceva de mult timp...Ar trebui sa-mi pastrez somnul pentru la noapte.Cum se face Azurio,ca tu nu dormi niciodata ziua?
-Glumesti,crezi ca am timp sa dorm ziua?Am in fiecare zi a saptamanii program.Noroc ca pot sa imi aleg eu ce sa fac,desigur sub obladuirea parintilor mei.Si apoi noaptea pentru asta e facuta,pentru somn.Desi....sa nu mai zici nimanui,obisnuiesc ca dupa ce simt ca toti au adormit sa ies si sa ma plimb pe plaja...Mama e foarte stricta cu orele de somn,e singurul lucru la care nu face concesii,pentru ca e vorba de sanatatea mea.
-De multe ori m-am intrebat de ce mama ta nu a continuat sa cante,era foarte buna....
-A avut alte responsabilitati,foarte multe fiinte depind de ea si probabil...ca asta i-a placut cel mai mult.Daca ar putea ar vorbi toata ziua numai despre hibrizi,nasteri,proceduri.Ti-ar placea sa o auzi toata ziua,ha?
-Clar,incuviinta Kira.Mama ta e cea care a fondat Institutul de Genetica.Cursurile pe care le tine ea la Universitate sunt cele mai interesante cursuri.Am un mare respect pentru munca ei.
-Stii ce n-am inteles niciodata?
-Ce? intreba Kira in zeflemea.
-De ce au ales sa ma puna in aceeasi cuva cu Andras.Faptul ca parintii mei sunt prieteni cu parintii lui nu mi se pare un motiv intemeiat.Am intrebat-o pe mama si mi-a zis ca este o chestie la nivel de spirit,ca noi am cerut sa fim pusi impreuna.Sincer,teoria asta mi se pare rasuflata.Sunt multe lucruri pe care mi le ascund.Imi amintesc ca l-am surprins de cateva ori pe tata vorbind cu Unchiul la noi in biblioteca,de cate ori apaream eu schimbau subiectul.
-Poate ca sunt chestii secrete...Nu uita ca tatal tau lucreaza in Comandament ,se pregateste de mult timp pentru misiuni diplomatice,iar unchiul tau e cel care se ocupa de protejarea sistemului nostru solar.E normal sa aiba niste "secrete de serviciu".
-Mare Univers Kira,de cand ai devenit asa inteleapta?chicoti Azura.
-Cred ca mi se trage de la puiul de somn avut in sala proiectiilor...Sinele meu Superior a calatorit pe alte meleaguri si s-a intors cu informatii proaspete din Cronica Akasha.Sau poate din cauza ca observ si la tatal meu acelasi lucru...De cate ori se intalneste cu Enuk se duc in parc si discuta ei stiu ce.Cei care lucreaza pentru Comandament sunt tare secretosi.
-Secretomania asta am observat-o la toti,la Tata,la Unchiul meu,la Tatal tau.Oare cu ce se ocupa de fapt?Poate sunt spioni....


In departare se vedea silueta unui barbat....Se apropia cu pasi repezi si la facea cu mana.Inalt,brunet si cu onduleuri bogate pana la umeri,cu ochii mari si negri,inteligenti...La cei 24 de ani merkanieni ai lui era bine dezvoltat,un spate lat,un corp suplu si bine legat...Azura simti de la o posta ca era Andras,datorita legaturii inexplicabile dintre ei.
-Buna sa va fie inima fiinte divine,zise el cu emfaza si isi duse mana teatral,in dreptul inimii.Azura,floare rara arati incantator,dar nici insotitoarea ta nu este mai prejos.
-Hai lasa teatrul,incearca cu cineva la care sa iti mearga zise Kira si il trase de par.Ce vrei de fapt?
-Mergeam spre Universitate,ma duc la antrenamente.Azura,doresti sa-mi fii partenera astazi?
-Da,de ce nu.....murmura Azura,cu ochii pierduti in zare.
-Pai tu doar pe Azura o vrei de partenera,rase Kira.Eu nu mai am ce face aici,ma duc la cursul de bioenergie.Antrenamente,bataie,arme...Chiar nu sunt pentru mine,incompatibilitate cronica.
-Cum ar putea fi?Noi taiem,iar tu cosi...Noi distrugem,iar tu repari...Nu-i asa,Azura?
Andras se uita lung la ea si ii facu cu ochiul.Azura se inveseli brusc.
-Mda cam asa este bruneto...Imi pare rau sa-ti zic,dar acest menaje-a-trois nu mai functioneaza.Eu si Andras gemeni de cuva fiind,avem in noi aceeasi gena,acea a razboinicului.
-Iar va coalizati impotriva mea,se planse Kira.Nu-i nimic,"razbunarea"mea va fi mai lenta,dar exact la momentul oportun.
Sari in fata Azurei si o pupa pe nas,apoi ii dadu o palma peste umar lui Andras si lua banda transportoare din fata ei.
-Ne vedem mai tarziu,porumbeilor!
Andras deschise gura sa zic ceva,dar prea tarziu.Banda se departase si Kira scapase basma curata.


Cei doi continuara sa mearga agale.Azura se uita cu interes la costumul lui Andras,ce mai concidenta aveau si aceeasi nuanta a hainelor,deci si aceeasi stare de spirit.
-Sa stii ca ma simt ciudat de cateva zile incoace,albastreauo.
Azura tresari.Starea ei ciudata nu era singulara deci.
-Am asa un sentiment ...Stii fac in fiecare zi ceea ce-mi place,dar totodata si muncesc foarte mult,acumulez foarte mult.Crezi ca e din cauza ca se apropie Initierea?Sunt emotii pozitive acestea,ca nu pot sa-mi dau seama.
-Andras,si eu simt la fel.Sa-ti spun drept nu m-am mai confruntat cu acest sentiment,nu stiu cum sa il descriu.Dar cred ca orice emotie e pozitiva,pentru ca te stimuleaza sa fii mai bun.De exemplu,starea asta ce o am...Cred ca stiu ce a declansat-o,a fost cartea aceea despre planeta Pamant.M-a atras atat de tare acea planeta razboinica,durerea si frustrarea,mania si disperarea....Desigur,acestea sunt doar cuvinte,eu le simt energia in timp ce citesc,dar nu le-am trait intelegi Andras?Nu stiu cum este sa te lupti cu asa ceva..Eu stiu doar sa ma lupt in sala de antrenamente,iar asta din cate am inteles nu-ti este de mare folos cand esti pe Terra.Nu am cunoscut niciodata disperarea,mania sau tristetea.
Totul e bine in lumea mea.Nu ma pot opri sa nu ma gandesc cum ar fi sa simt...o emotie negativa.
-Te inteleg.M-am gandit si eu de multe ori cum ar fi sa experimentezi asa ceva.Din cate am inteles,acolo predomina emotiile negative,asa cum la noi predomina cele pozitive.
Se urcara pe o banda transportoare.Andras isi trecu bratul pe dupa umerii ei.Azura nu se opuse.
-Da,asa este...Dar stii ca cele doua forte sunt doar cele doua fete ale aceleasi monede.Sunt totuna.Noi nu am vazut si cealalta fata a monedei,Andras.Si asta ma face extrem de curioasa.
-Curioasa esti de cand te stiu,surase el.Nu e nimic gresit in asta.Si stiu sigur ca intr-o zi vei afla si cum este sa fii "de cealalta parte a baricadei".Posibil dupa Initiere sa ti se ofere o misiune de catre Comandamentul Galactic.Atunci vom intra practic "in paine"si vom putea sa ne alegem profesia,ca avem din ce alege..Slava Creatorului.
-Abia astept,sincer.De cand aveam trei ani eu nu fac altceva decat sa studiez.Cunosc peste 15 limbi(inclusiv unele care acum se considera limbi moarte pentru ca nu se mai vorbesc in partea asta de galaxie),am invatat istoria,geografia si cultura poporului nostru,matematica superioara si fizica cuantica,politica,economie si industrie.
Ce ar mai fi,ah....Antrenamentele,diferitele stiluri de atac si aparare,stiu sa folosesc peste 50 de arme,sa conduc o nava de mici dimensiuni.
Am studiat medicina,genetica,bioenergia,filozofia si muzica,pictura si dansul.Acum ca am terminat primul ciclu,pot sa imi aleg in sfarsit ceea ce vreau sa fac.Dar problema este ca nimic din ce este aici nu ma mai atrage asa de mult.
Tanjesc dupa o misiune Andras!Vreau,asemeni fratelui meu sa merg in voluntariat pe o planeta de categoria a 5-a,sa lupt pentru ceva, sa ajut pe cineva,sa imi folosesc talentele pentru un scop inalt!
-Si vei avea si aceasta ocazie,sunt sigur,o linisti Andras.Toata viata ta te-ai pregatit pentru asta,esti doxa ce sa o mai lungim.Si eu sunt doxa Azurio,dar nu sunt asa de perseverent ca tine.Si pe mine ma mananc calcaiele sa plec undeva pe o planeta pustie si uitata de Creator,dar si gandul sa stau la plaja fara griji ma imbie...
-Iar nu ma iei in serios,Andras..il dojeni ea.
-Mare Univers,cum sa nu te iau in serios?Esti cea mai serioasa si mai responsabila persoana pe care o cunosc.Si cea mai pregatita da,de asta de multe ori iau bataie la antrenamente.
-Razi tu razi,dar iti tabacesc spinarea,rase Azura.
Si ........am ajuns.Cu ce vrei sa ne antrenam astazi?
Andras cobori de pe banda si se indrepta spre un complex de cladiri inalte.O luara spre stanga,spre sectorul dedicat antrenamentelor sportive.
-As vrea sa trag cu arcul,stiu ca este departe de ideea de tehnologie ultrasofisticata dar mie imi place,se confesa Andras.Mereu m-au atras armele de tip vechi.
-Ei bine,dupa ce termini ma cauti.Eu ma duc in camera obscura sa ma antrenez cu bumerangul.


Azura se indrepta cu pasi grabiti..Mai avea atatea de facut pana la apus.Intra in sala obscura si observa cu mare multumire ca doar ea era acolo.De obicei ceilalti isi faceau antrenamentele de dimineata,apoi mergeau la cursuri,prin parcuri,sa faca surf sau pur si simplu sa se plimbe prin Parcul Central.

Azura se duse pana in vestiar sa isi ia echipamentul.Acesta consta intr-un costum negru,fabricat dintr-un material elastic dar extrem de rezistent care se mula pana sub barbie in cazul in care se putea rani,desi sansele erau slabe....
Se intoarse in camera unde era complet bezna,isi prinse parul lung intr-un coc,sa nu o stanjeneasca si incepu sa faca cateva exercitii.Mai intai lua bumerangul,care semana cu un cerc metalic,ce avea o gramada de zimti.Acestia stateau in mod normal in interiorul cercului,dar in momentul in care era aruncat acesta se activa,cu potentialul de a rani letal pe cel care il utiliza.Obiectul se intorcea la destinatar de fiecare data,iar cel care il folosea trebuia sa se foloseasca de toate abilitatile lui,ca sa prinda obiectul din zbor,inainte de a fi ranit.
"Daca ar sti Tata ca iar ma antrenez cu bumerangul si inca pe intuneric,m-ar inchide o saptamana in biblioteca"se gandi Azura amuzata.
Exercitiile acestea le facea de cand avea 12 ani.La inceput isi testa reflexele pe lumina,apoi a trecut la camera obscura...Un nivel mult mai greu,pentru ca aici nu intrau numai reflexele,ci si instinctul,auzul si ecolocatia.
Azura avea extrem de dezvoltat acest simt,ceea ce ii permitea sa "fotografieze"in minte exact locul unde se afla obiectul,dupa suieratura acestuia atunci cand era aruncat.Nimeni nu mai avea acest simt pe planeta,in afara de locuitorii oceanului,oamenii-peste cu pielea albastra.Acest lucru a derutat-o pe Azura,gandindu-se in repetate randuri ca Arissa trebuie sa ii fi adaugat o gena "dubioasa"in ADN.

Prinse in mana dreapta bumerangul si il stranse puternic.Apoi il arunca in intuneric.
Azura inchise ochii si isi ascuti simturile.Se auzi suieratura specifica a cercului care se intorcea spre ea,isi incorda muschii...In mintea ei,imaginea bumerangului prinse contur,se indrepta spre gatul ei,se apleca spre stanga si se feri cu o fractiune de secunda inainte de impact.Obiectul isi redresa pozitia si isi scoase zimtii,incapatandu-se. Azura se rostogoli fulgerator si prinse obiectul in mana stanga,in timp ce suiera in locul unde ar fi trebuie sa se afle capul ei.Bumerangul isi ascunse de indata "dintii",cu un zgomot metalic.
Continua exercitiul vreme de o ora,apoi batu din palme de patru ori si camera se lumina brusc.
Efortul ii adusese ceva culoare in obraji,dar gratie costumului pe care il purta,nu transpirase deloc.
Se indrepta ceva mai vioaie spre sala de alaturi,mare si luminoasa unde se antrenau ceilalti tineri.Unii practicau arte martiale levitand si lovindu-se in aer,altii se ocupau cu boxul,alti se antrenau cu bumerangul...
Il zari pe Andras in coltul opus salii,se antrena de zor nevoie-mare cu Instructorul.
Isi alese o arma,o sabie cu laser.Scrima era una din punctele ei forte.Stranse manerul puternic si apasa butonul,iar raza verde iesi de indata.Incepu sa o invarta prin aer si sa execute diferite miscari...Brusc,sabia ei intalni rezistenta si se lovi de ceva,in spatele ei vazu o raza rosie...Sabia lui Andras.Zambi si se intoarse spre el,apoi il ataca furios.Andras abia avut timp sa fandeze.
Desi era singurul care ii putea face fata,in 90%din cazuri el era "invinsul".Sabiile suierara prin aer,razele se lovira si aerul vibra.Nu peste mult timp,Andras se pomeni cu sabia foarte aproape de gat...Stand ingenunchiat in fata Azurei.
-Mila Majestate.....Cer dreptul la clementa.
-Hmm.....isi roti ochii Azura,sa ma gandesc...
-Stii de fapt aici nu este vorba de invins si invingator,stau asezat in genunchi pentru ca voiam sa te cer sa-mi fii partenera pentru eternitate...
Azura izbucni in ras,apasa butonul si raza se retrase,apoi il apuca de brat pe Andras si il ridica.
In acest timp,scena avusese un martor ocular...Care se pare nu era atat de interesat de antrenament,cat era de gesturile fetei azurii.
Isi indrepta spatele si se apropie cu pasi maiestuosi de cei doi,care tocmai discutau.
-Sabah-Ra!
Andras se intoarse surprins...
-Sabah Mikra-Ra !Si se inclina.Azura facu acelasi gest,la unison.
-Nu m-am putut abtine sa nu observ ce bine manuiesti sabia,se adresa el Azurei.Eu locuiesc in Aragor,am auzit ca este un concurs de scrima acolo luna viitoare.M-am gandit ca poate te-ar interesa,sigur i-ai uimi cu abilitatile tale.
-Imi pare rau sa te dezamagesc,dar nu particip la concursuri.Tot ce fac fac pentru dezvoltarea si evolutia mea,si in primul rand din placere.
-Pacat...Ai fi facut cu siguranta o demonstratie pe cinste.Ah....te rog sa-mi scuzi impertinenta,nu m-am prezentat.Eu sunt Mark.
-Azura....
-Am auzit de tine.Tatal meu a fost invitat la voi de cateva ori.Incantat...Nu mi-as fi putut inchipui ca voi ajunge sa o cunosc pe fiica lui Enuk in carne si oase.Dar prietenul tau?
-El este Andras.
-Incantat sa te cunosc,Andras zambi subtire Mark si se inclina.
-Asemenea,spuse Andras printre dinti,desi aura lui nu sugera asemenea placere.Azura realiza de indata ca Mark nu era pe placul lui Andras,dar nu ar fi putut spune de ce.
-Dar cum de ai auzit de mine?Am devenit faimoasa peste noapte?il ironiza Azura.
Mark o privi scrutator cu ochii lui verzi.Statura lui si parul lung si blond ii dadeau un farmec aparte,dar aceste farmec o lasa rece.
-Toata lumea a auzit de familia ta.Doar ca unii sunt prea mandri (cred)sa recunoasca asta.Tatal tau e in conducerea Comandamentului,iar mama ta a fondat Institutul de Genetica,acolo unde am venit si eu pe lume.Deci Azura,pe cand o vizita in Aragor?Suntem foarte ospitalieri sa stii.Iti poti lua si prietenul cu tine,arunca el.
Andras isi incorda muschii si aura i se stranse in jurul corpului.Fata il atinse pe un brat si indata incepu sa se relaxeze.
-Am un program foarte incarcat,nu prea am timp de plimbari.Nici nu mai tin minte de cand nu am mai vizitat Aragorul.
-Un motiv in plus ca sa vii.Ar fi o onoare pentru mine sa te gazduiesc in casa mea,zambi gales Mark si isi indrepta umerii.
-Ce varsta ai Mark?in intreba Azura brusc.
-Am doi ani de la Initiere.In cazul in care te pregatesti pentru asta,te pot ajuta,stiu cateva secrete.Uite,peste trei zile se va organiza o competitie sportiva acolo la care desigur particip si eu ,e vorba de cursele de nave din afara orasului.Dupa aceea putem sa facem o plimbare prin Padurile Fools,stiu un loc excelent pentru meditatie.De altfel,acolo m-am si pregatit cu profesorul meu pentru Initiere.
-Interesant..In acest caz poate ca voi veni,nu m-am ma plimbat prin Padurile Fools de cand eram copil,mi-e dor sa cad cascadele.
-Perfect,ne vedem la concurs atunci.Trei apusuri de acum....zambi Mark in coltul gurii.Stai linistita,te gasesc eu.Poti sa-ti aduci si prietenii,o sa fie distractiv.
Andras stranse manerul sabiei si mai tare,se inclina scurt si parasi sala de antrenamente.
Azura ramase cam nedumerita,privindu-l scrutator pe blondul din fata ei.Nici ea nu stia prea bine de ce acceptase sa se intalneasca cu el in Aragor.Poate curiozitatea...Sau poate fiindca el stia anumite secrete despre initiere.Sau poate fiindca era atragator?
Smuci din cap si isi bloca gandul.Mandria nu o lasa sa recunoasca nimic.De altfel,relatiile cu barbatii nu i s-au parut niciodata interesante,mai degraba ar fi citit in biblioteca tatalui ei.Dragostea nu era pe lista ei de interese,clar.
Mark isi aranja cu un gest grabit o suvita de par ce ii scapase de dupa ureche si ii zambi.Cateva secunde s-au privit fara sa spune nimic,dar culorile aurei lui,in special violetul pe care il avea incepuse sa straluceasca iar aura incepuse sa creasca in dimensiuni ,semn ca o placea si dorea sa o simta mai aproape.
"Slava Creatorului ca el nu poate sa vada ce se intampla cu aura mea"gandi Azura.Sportivii de regula nu reuseam sa vada aura tot timpul,ei se antrenau mai mult cu campurile de forta.Nu erau orientati spre latura energetica,fiind mult mai practici.
Ochii verzi ai lui Mark sclipira.
-Deci ramane stabilit...Azura.Trebuie sa plec,imi pare rau ca nu mai pot sta.Am venit cu prietenii mei (si indica cu mana in capatul salii unde se antrenau doi vlajgani blonzi)si plecam imediat dupa antrenament,a fost ziua cu schimbul de experienta.Navele ne asteapta in spatele cladirii.Sabah-Ra,Azura! si isi duse solemn mana in dreptul inimii.
-Sabah-Mikra-Ra! sopti Azura ramasa pe ganduri.
Tanarul se indrepta cu pasi elastici in partea opusa.
Azura aseza sabia la locul ei si se indrepta spre vestiar,ca sa se schimbe.Insa, chiar inainte de a iesi din sala,simti o unda calda cum ii lovea spatele.
Mark o privea in continuare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu