luni, 14 iulie 2014

CAPITOLUL 2-Dragoste paterna



Azura ajunse in dreptul celei de-a doua usi si ciocani discret.
-Intra,draga mea.
Tatal isi ridica capul dintre manuscrise....Parul lui alb-cenusiu ii conferea un aer intelept...Ochii patrunzatori indata capatau un aer timid atunci cand isi zarea fiica.Cei doi aveau o relatie speciala,poate si din cauza ca in momentul conceptiei s-a stabilit ca Azura sa mosteneasca caracteristicile fizice ale tatalui.
-Buna Tata,ce avem de studiat astazi?
-Draga mea,pari obosita....Azi o sa te iau mai usor,sunt constient ca se apropie ziua Initierii,dar totusi putem sa o lasam mai moale...
-Sunt bine tata,ciripi Azura si isi arunca bratele in jurul gatului lui.Iti faci prea multe griji,si tu si mama.Am citit cartea ce mi-ai recomandat-o,"Structura si organizarea sociala a Othoonienilor"sa stii ca o gasesc foarte interesanta....
-Ce te-a atras cel mai mult?
-Asa cum spune si titlul,organizarea lor sociala e una cam ciudata...Adica se nasc copilasi,bun dar ei sunt educati de catre parintii lor,in loc sa lase asta pe mana Invatatorilor si a Scolii Publice.
-Pai si tu draga mea esti educata acasa,zambi Enuk.
-Da tata,dar la mine e alta situatie....Din cauza ascendentei si a traditiei,dar dupa cum bine stii Kira si Andras invata la Scoala Publica,la fel ca toata lumea.Desigur,ei nu au ce profesor am eu.Tu esti persoana mea favorita din tot universul,zambi Azura.
-Stii bine ca si tu esti la fel pentru mine scumpa mea,dar sa nu uitam de sufletul tau geaman,care e mai presus de mine,fiind cealalta jumatate a ta.
-Oh tata,nu m-a interesat niciodata povestea asta cu sufletul-geaman...Consider ca am prea multe de invatat si experimentat acum ca sa imi pierd timpul cu asa ceva...
Enuk rase.
-Mai asteapta...Asteapta sa il intalnesti si sa se creeze Legatura si apoi vei afla cealalta versiune a "povestii".
-Si daca nu am sa il intalnesc decat peste o suta de ani?Ce fac pana atunci?
-Il ai pe "fratele"tau de cuva....Daca nu ma insel e mereu in preajma ta,de parca ar fi umbra ta...rase si mai tare.
-Cine.....Andras?Glumesti tata?Andras e ca si cum ar fi fratele meu bun,ne-am dezvoltat in aceeasi cuva,avem o legatura speciala si cam atat.Nu am fost niciodata atrasa de el in alt mod.
-Tu de el nu,dar nu se stie daca si invers.Nu uita,mie nu-mi scapa nimic,zambi subtire Enuk.
-Te intreci cu gluma tata,ma duc azi sa ma antrenez cu el si tu imi bagi idei in cap.Poate o sa incep sa il privesc in alt fel si atunci sa te tii....
-Nu-mi fac griji,nu ai zis tu ca inima ta e de ghiata?Rece si neinfricata?
-Ba da,de asta nu-mi fac griji.Ce citeai?
-"Religiile pe Terra",mda un document foarte interesant.Ai putea sa incepi cu asta.Stii ca multi dintre membrii familiei noastre,chiar si bunicii tai au fost incarnati acolo de-a lungul secolelor.
- Da,am citit cate ceva,dar nu referitor la religii.Mereu mi s-a parut o planeta salbatica,iar fiintele de acolo fac lucruri ingrozitoare.Intr-adevar ar fi buna o mana de ajutor acolo.Dar ce ai vrut sa spui cu religia ,ei nu cred in Creatorul Suprem,in fiinta de lumina care se afla in fiecare dintre ei?Din cate am citit,e o planeta foarte controversata.
-Dimpotriva draga mea,in acceptiunea noastra sunt una dintre cele mai ciudate civilizatii.Sunt rupti de Creator,divizati in asa numitele religii si toti se lupta intre ei pentru a demonstra..Habar nu am ce incearca sa demonstreze.Ca sunt intr-adevar pierduti de Creator?
-M-ai facut curioasa acum...Da-mi cartea sa o citesc.Mai ai si altele?
-Off draga am sute de carti referitoare la aceasta micuta planeta.Dupa cum bine stii fratele tau mai mare e incarnat acolo,asa ca inainte de a-l trimite in misiune poti fi sigura ca am devorat tot ce am gasit,am facut simulari impreuna cu el,plan de viata,harta cu punctele cheie etc.
-Dar nu era vorba ca Micah se va intoarce pana la sfarsitul anului?
-Ba da,misiunea lui a fost fixata pe un an de zile,dar se pare ca au survenit mici modificari asa ca s-ar putea sa intarzie.
-Ce modificari Tata?Am eu asa o impresie,ca desi tu imi spui mereu totul,acum iti protejezi gandurile.
-Nu e nimic de care sa iti faci tu griji,scumpo.Imi pare rau,as ma sta cu tine dar trebuie sa ma intalnesc cu Guvernatorul.Spunea ca e nemultumit de scaderea ratei de export a cristalelor si vrea sa imi ceara sfatul.
-Tata,tu esti razboinic si pilot si din cate imi amintesc acum tinzi spre diplomatie ...Nu comerciant.Asta e domeniul lui,nu e de ajuns sa ca i-ai cedat terenul acela imens cu zacamant de cristal alb?
-Draga mea,este spre beneficiul tuturor.Eu ii dau cristal alb,el imi daruieste contacte.Nu uita,ca viitor diplomat am nevoie de contacte si inlesniri,exista civilizatii asa ce ciudate incat mi-ar lua o luna de zile sa le invat Protocolul.Iar Guvernatorul poseda o gramada de cunostinte despre asta,de altminteri chiar mi-a daruit o Antologie a Protocoalelor Civilizatiilor Galactice,o carte rara intr-adevar.Mi-au ajuns si mie anii pe care i-am petrecut pe Enoa,la depozitul de armament si luptele feroce pe care le-am dat la marginea sistemului nostru solar.De astea se ocupa acum Unchiul tau care este mai tanar,si cine stie intr-o zi s-ar putea ca fratele tau mai mic sa ii ocupe locul,dupa cum il vad eu asa interesat de tehnologie.
-Tot ce se poate tata.Nu te mai retin,daca zici ca ai treaba.O sa ma apuc de citit,sau si mai bine ma duc la Biblioteca mare cu Kira,si ea are de studiat si mi-ar prinde bine putina companie.
-Cum doresti draga.Ne vedem diseara la un pahar de ekolina.
Tatal iesi nu mai inainte de a o saruta pe nas,inchizand in urma lui usa grea din lemn pretios de pike.
Azura ramase singura...A doua oara pe ziua de azi,iar in biblioteca era o liniste de iti tiuiau urechile.
Se apuca sa citeasca "Religiile pe Terra"si mai bine de doua ore ramase cufundata intre manuscrise,in imensul fotoliu al tatalui ei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu